[Rejestr] Jest propozycja rzadu

Piotr Frączak piotr.fraczak w gmail.com
Sob, 27 Lut 2010, 18:56:13 MET

Myslę, że prace idę w dobrym kierunku, choć chciałbym zwrócić uwagę na to,
że:

1. Terminy nas gonią, ale nie powinny dominować - to po stronie rządu leży
takie przygotowanie harmonogramu, aby konsultacje mogły sie odbyć. Nasze
stanowisko powinno być jeśli nie uzgodnione to przynajmniej przedyskutowane
i zrozumiane jak najszerzej.

2. Druga rzecz dyskutowana juz na ostatnim (?) spotkaniu - mozliwośc
konsultacji to tylko część sukcesu. Strona społeczna musi miećnie tylko
formalną możliwość ale i realną szansę wzięcia udziału w konsultacjach. Musi
mieć nie tylko czas, ale i wiedzę oraz mozliwości organizacyjne by rzetelnie
konsultować działania. Tu rzeczywiscie propozycja aby OSR był dobrze
zrobiony mógłby być dobrą podstawą, do późniejszej dyskusji.

3. Dobór reprezentacji:

   - jesli chodzi o konsultacje to mają być szerokie i każdy ma prawo wziąć
   w nich udział
   - jeśli chodzi o dopracowywanie stanowisk, to albo mamy reprezentację,
   albo robimy jakieś formy wyborów (jeżeli chodzi o NGO i przedsiębiorców to
   trochę łatwiej, ale nie wiem kto wybierze przedstawicieli internautów i kto
   wybierze ekspertów - tak naprawdę eksperci powinni być uczestnikami albo
   strony rzadowej, albo społecznej).

pozdrawiam

Piotr Frączak