[Rejestr] Witam

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Pon, 22 Lut 2010, 23:11:07 MET

On Monday 22 of February 2010, Piotr VaGla Waglowski wrote:

> Odnośnie "platformy komunikacyjnej" - nie jestem przekonany, czy
> rzeczywiście taka jest nam wszystkim potrzebna. Byłoby miło, gdyby po
> prostu dokumenty i inne informacje publiczne były publikowane w BIP.

Jakiekolwiek rozwiązanie administracja państwowa jest w stanie wprowadzić,
nigdy nie będzie ono optymalne dla wszystkich. A z biegiem czasu będzie coraz
bardziej odstawać od bieżących standardów w zakresie interfejsów użytkownika,
możliwości przetwarzania danych i czego tam jeszcze.

Jedyne rozwiązanie gwarantujące, że korzystanie z BIP-ów będzie wygodne, to
takie, w którym wszystkie BIP-y publikują wszystkie dokumenty w łatwym do
automatycznego przetwarzania formacie, dzięki czemu zainteresowane strony mogą
sobie w prosty sposób napisać własne systemy regularnie zasysające i mielące
wszystko, co na BIP-ach się publikuje.

Obecnie jest to praca iście syzyfowa, gdyż do każdego jednego BIP-u trzeba
pisać osobny osobny kod próbujący wyciągać z niego publikowane dokumenty.

--mmazur