[Rejestr] Od czego zaczynamy? - WBI

Waclaw Iszkowski w.iszkowski w piit.org.pl
Czw, 11 Lut 2010, 21:43:33 MET

Jestem na tej liście od pewnego czasu namówiony przez jednego z Was.

Nie chcę się wtrącać w wasze działania, bo inna perspektywa i doświadczenie
oraz przekonanie, że może inną (waszą) droga uda się szybciej zmienić
mentalność i sposób funkcjonowania rządzących, mało zorientowanych w świecie
internetowym.
Ale też nie można naraz zmienić wszystkiego - chyba że zamierzacie wywołać
rewolucję ze wszystkimi tego skutkami. Jeżeli nie, to trzeba jeszcze
stosować i powoli modyfikować istniejące zasady tworzenia i nowelizacji
prawa.

Ad rem.
Projekt zmiany ustawy hazardowej jest dobrym pomysłem, ale najpierw trzeba
sobie ustalić co chcemy (bo o nas PIIT, PTI proszę nie zapominać - my dalej
istniejemy i mamy jeszcze sporo wpływów i werwy :-) ) osiągnąć.
1. Oczywiście najprościej jest zaproponować usunięcie wszystkiego co dotyczy
Internetu (taki postulat przedstawiłem też przecież Premierowi i Panu Min.
Boniemu), ale formalnie może to tylko obecnie zrobić Rada Ministrów. Jeżeli
mają się spełnić słowa Premiera to niebawem powinien taki projekt się
pojawić - wystarczy go sprawdzić.
2. Można też zaproponować lżejsze zmiany - np. pozostawiając konieczność
zdobycia przez prowadzącego hazard w Internecie odpowiedniej zgody, co by
uprawniało do umieszczenia na liście w MF danej witryny jako legalnej do
uprawiania hazardu w sieci. Oczywiście RSiUN nie ma!!! Byłoby to ułatwienie
wyjścia Rządowi z tego pata. Ale tu decyzja należy do Was ,  a może do  Nas
- czyli Was i Nas?

Co do ustawy uzdrowiskowej, to problem jest bardzo złożony technicznie i
raczej niewiele możecie tutaj zrobić. Musimy sięgnąć do norm technicznych
oraz zwalczyć strach urzędników przed polem elektromagnetycznym. Zostawcie
to nam, wspierając nas gdy będzie taka potrzeba.

Może na dzisiaj wystarczy.
Wacław Iszkowski
Prezes PIIT