[Rejestr] Rozgłoście nowinę...

Katarzyna Szymielewicz katarzyna.szymielewicz w panoptykon.org
Czw, 11 Lut 2010, 00:13:37 MET

Witam,

cieszę się ze spotkania ;-) Mam nadzieję, że będzie jeszcze czas na
obszerniejsze rozmowy. Na razie odpowiadam tylko bardzo krótko na zadane
pytania:

> Uważam, że ujednolicenie (wersja długa i krótka to dobry pomysł) i
> wystawienie przynajmniej na wszystkich stronach organizacji podpisujących
> się pod tym, to ważna rzecz. Jako "strona społeczna" jesteśmy rozproszeni i
> potrzebujemy wyraźnego sygnału co do czego się zgadzamy przynajmniej w tym
> gronie, o co nam w ogóle chodzi.

Nie wiem, czy jest potrzeba ujednolicania - jak zapewne widać w wątku z
"tworzenia dokumentów" na tej liście, krótka powstała tylko jako
podsumowanie dla mediów tego, co jest w długiej. Wg. mnie i innych
współautorów, nie ma niczego w krótkiej, czego nie byłoby w długiej .. ale
może straciliśmy dystans .. ;-) więc, jeśli ktoś ma ochotę inwestować w to
czas,  nie będę blokować prób ujednolicania. Potraktujmy tekst jako open
source ..

Co do "oficjalnego podpisywania" - wyłącznie z braku czasu odstąpiliśmy od
zbierania podpisów. Loga organizacji, jaki widać na wersji krótkiej oddają
stan poparcia. Tzn. w naszym odczuciu, jako koordynujących tę akcję,
wszyscy, z tej listy, którzy przysłali swoje logo "podpisali się" także pod
długą wersją.

Co do pomysłu, żeby w końcu "formalnie podpisać", czyli przyłożyć podpis i
pieczątkę: oczywiście, możemy znowu wyłożyć list do podpisu na kilka dni w
Fundacji Nowa Polska (prawda panie Lipszyc?) i spokojnie zebrać podpisy.

> - Gdzie można znaleźć w sieci ostateczną wersję i czy ona wymaga jeszcze
> jakiejś obróbki?
>
> Według mojej wiedzy, ta która wisi na stronie Fundacji Panoptykon jest
"ostateczna" - tę rozdawaliśmy na spotkaniu.

> - Czy są jakieś formalne lub merytoryczne trudności, żeby ten dokument
> podpisały wszystkie NGO reprezentowane na tej liście?

 Nie według mojej wiedzy. Ze strony obecnych "sygnatariuszy", dokument jest
absolutnie i z definicji otarty na kolejnych popierających te postulaty.
Więc o ile same organizacje nie widzą problemu (np. braku zgody na niektóre
postulaty), problemu nie ma.

> - Czy są jakieś organizacje, które jeszcze można zaprosić do wyrażenia
> swojego poparcia - bądź to podpisem, bądź przekazaniem informacji wśród
> swojego zaplecza?

Myślę, że wciąż mogą takowe być. Wiem o paru, które podpisałyby się pod
niektórymi postulatami, bo nie wszystkie są zgodne z ich celami statutowymi
(np FWiOO) ale może po zastanowieniu i one się zdecydują .. Więc warto chyba
ogłosić, że jest inicjatywa "otwierania list do podpisu" w bardziej
publicznym miejscu niż ta lista - np na liście ISOC czy nawet portalu
NGO.pl.

pozdrawiam,
K.
--