[Rejestr] Historia choroby kazdego Polaka w wielkiej bazie danych

Paweł Krawczyk pawel.krawczyk w hush.com
Wto, 27 Kwi 2010, 04:19:31 EDT

On Tue, 27 Apr 2010 09:59:02 +0200 Jaroslaw Lipszyc
<jaroslaw.lipszyc w wolnepodreczniki.pl> wrote:

>Jesli jedynym powodem jest chec ograniczenia przekretow, to byc
>moze wystarczy przypisac historie recept do lekarza, a nie
pacjenta.

Nie sądzę, wtedy kilku lekarzy będzie wystawiać recepty temu samemu
pacjentowi i wszystko będzie po staremu. Ludzie są cwani jeśli mają
wystarczającą motywację finansową i a ryzyko wpadki jest niskie.

>Klopot zapewne polega na tym, ze o prawdziwych powodach nie
>znajdziemy ani slowa w OSR czy tez uzasadnieniu (do tego jest
ustawa?
>rozporzadzenia?)

Tutaj się zgadzam w 100%. Jeśli OSR będzie (jest?) na takim
poziomie jak OSR do ustawy hazardowej to należy go zjechać
merytorycznie niezależnie od intencji ustawy. Inaczej nigdy się nie
nauczą, że oceny i uzasadnienia nie prowadzi się post factum i pod
z góry założoną tezę.

>pacjentowi.
>Politycznie to pierwsze jest nie do przeprowadzenia, ale nie
>znaczy to ze powinnismy sie zgadzac na drugie.

W takim razie musimy się zgodzić na to, że refundowane leki będą
trafiać do chlewni. Jako podatnika przeszkadza mi to o wiele
bardziej niż świadomość, że ktoś będzie wiedział za jakie leki
państwo zapłaciło mi w przeszłości z publicznych pieniędzy.

Warto też zauważyć, że opt-out od historii leków jak najbardziej
istnieje - wystarczy nie korzystać z publicznej służby zdrowia i
leków refundowanych. Ale nie można mieć ciastka i go zjeść.

--
Paweł Krawczyk
http://ipsec.pl