[KINO.LAB] 1-8 pazdziernika: Jacques Demy - Plaze Agnes - Wojna polsko-ruska - Slepa milosc - Petla

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Wto, 29 Wrz 2009, 15:23:25 CEST


FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JACQUES DEMY - RETROSPEKTYWA
1-6 października, czwartek-wtorek

MAŁE FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JACQUES DEMY
Księżniczka w oślej skórze - seanse dla dzieci, 
dialogi czytają aktorki TR Warszawa - Maria Maj i Agnieszka Podsiadlik
3 października, sobota, godz. 12:00
4 października, niedziela, godz. 12:00

PLAŻE AGNES, reż. Agnes Varda - pokaz przedpremierowy! 
3 października, sobota, godz. 21:00

WOJNA POLSKO-RUSKA, reż. Xawery Żuławski
5 października, poniedziałek, g. 18:00 +
7 października, środa, g. 18:00 + 8 października, czwartek, g. 20:30


ŚLEPA MIŁOŚĆ, reż. Juraj Lehotský
6 października, wtorek, godz. 18.30

PĘTLA, reż. Wojciech Jerzy Has, Hieronim Przybył
7 października, środa, godz. 20:00

--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl
www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JACQUES DEMY - RETROSPEKTYWA
1-6 października, czwartek-wtorek

Jacques Demy to, obok Godarda, Resnais'go czy Truffauta, jeden z najistotniejszych reżyserów okresu rozkwitu francuskiej Nowej Fali. W swoich filmach, grając światłem, barwą i muzyką, stworzył magiczny świat, pełen bajkowych tematów i odniesień. 
Niechętny stylistykom współczesnych sobie reżyserów, uciekających w formalne eksperymenty lub angażujących się w tematy polityczne, pozostał wierny swojej romantycznej wizji świata rodem z dziecięcych fantazji, stylistyce bliskiej musicalom i złotej erze Hollywoodu. Kreacje w filmach Demy'ego wciąż zaskakują świeżością spojrzenia, delikatnym tonem wypowiedzi i niuansami ukrytymi między wierszami. 
Karierę reżyserską rozpoczął w 1960 roku od filmu "Lola", w którym główną rolę śpiewaczki kabaretowej zagrała Anouk Aimée. Film, określany przez samego reżysera jako "musical bez muzyki", był hołdem złożonym Maxowi Ophülsowi i jego ostatniemu w karierze dziełu "Lola Montes". Sam film i tytuł czerpały inspirację z "Błękitnego anioła", w którym postać wykreowana przez Marlenę Dietrich nazywała się Lola Lola. 
W 1962 roku Demy ożenił się z reżyserką Agnes Varda, związaną z grupą artystyczną "Lewy brzeg", skupiającą reżyserów mieszkających w lewobrzeżnym Paryżu i mających lewicujące poglądy polityczne. Wzmocniło to jego powiązania z takimi reżyserami jak Marker, Resnais, Robbe-Grillet. 
W kolejnych swoich filmach często odwoływał się do formy musicalu, dążąc do realizacji projektu filmu "całkowicie śpiewanego" bądź skupiając się na wybuchowej mieszance muzyki, koloru i poezji. Kolejne jego filmy, takie jak "Parasolki z Cherbourga" (Les Parapluies de Cherbourg) czy "Zatoka aniołów" (La Baie des Anges), cieszyły się niezwykłym zainteresowaniem odbiorców i przychylnością krytyki, na stałe wpisując Jacques'a Demy'ego do grona najistotniejszych reżyserów tamtego okresu.
Szczegółowy repertuar: http://www.kinolab.art.pl   
--------------------------------------------------------------------------------

MAŁE FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JACQUES DEMY
Księżniczka w oślej skórze - seanse dla dzieci, dialogi czytają aktorki TR Warszawa - Maria Maj i Agnieszka Podsiadlik
3 października, sobota, godz. 12:00 +  4 października, niedziela, godz. 12:00

Film o wspaniałym przesłaniu, oparty na bajce autorstwa Charlesa Perraulta. Tytułowa księżniczka, by zachować wierność ukochanemu, musi ukrywać się przed ojcem, który nie akceptuje jej miłości. Pomaga jej w tym dobra wróżka.
Rolę księżniczki zagrała Catherine Deneuve. 

--------------------------------------------------------------------------------

PLAŻE AGNES, reż. Agnes Varda
specjalny pokaz przedpremierowy! 
3 października, sobota, godz. 21:00

"Kiedy patrzysz w głąb ludzi, widzisz krajobrazy, gdy spojrzysz w głąb mnie, ujrzysz plaże" - mówi obecnie już 80-letnia, lecz wciąż aktywna artystycznie weteranka Nowej Fali, Agnes Varda.
W swojej filmowej autobiografii zabiera widzów w podróż poprzez kolejne wewnętrzne pejzaże - plaże symbolizujące jej dzieciństwo w Belgii, małżeństwo z Jacques'em Demy'm, feministyczne lata walki, podróże, emocje towarzyszące powstaniu kolejnych filmów, prezentują świetną formę reżyserską.
Zawsze posiadała niezwykłą zdolność płynnego przekraczania gatunków i stylistyk, pokazywania uczuć bez popadania w czułostkowość, kreowania sztucznej rzeczywistości bez osuwania się w pretensjonalną teatralność.
W tym filmowym pamiętniku reżyserka zaklina przeszłość, pokazuje zdjęcia rodzinne, fragmenty filmów, inscenizuje kluczowe w jej życiu wydarzenia, a wszystko opatruje autoironicznym komentarzem. Patrzy wstecz na swoje życie i zdaje się, że wciąż powtarza: "je ne regrette rien", bo najważniejsze jest to, że "żyję i pamiętam". 

--------------------------------------------------------------------------------

WOJNA POLSKO-RUSKA, reż. Xawery Żuławski
5 października, poniedziałek, g. 18:00 + 7 października, środa, g. 18:00 + 8 października, czwartek, g. 20:30


Silnemu (Borys Szyc) nie układa się z Magdą (Roma Gąsiorowska). Ich miłość to ciągła walka. Pełen złości Silny, niczym bolid przejedzie z zawrotną prędkością przez kilka dni swojego szalonego życia, spotykając niezwykłe kobiety: Andżelę (Maria Strzelecka) - pełną odjechanych marzeń wrażliwą dziewicę, Natę (Sonia Bohosiewicz) - starą przyjaciółkę, miłośniczkę wąchania zupek w proszku, Olę (Anna Prus) z pozoru nieśmiałą, bezwzględną uwodzicielkę, której imponuje prostoduszność Silnego oraz Dorotę (Dorota Masłowska) - nastolatkę, w której głowie dzieje się cały ten film.

--------------------------------------------------------------------------------

ŚLEPA MIŁOŚĆ, reż. Juraj Lehotský
6 października, wtorek, godz. 18.30

Film o miłości niewidomych. Zbudowany z epizodów, przedstawia kilka różnych par. Reżyser z dużą dozą humoru opisuje różne stany egzystencjalne swoich bohaterów. Wiele scen buduje jakby przez przypadek, wydobywając treści z klasycznej dokumentalnej obserwacji. To jednak tylko złudzenie. Każdy z epizodów opowiedziano w inny sposób, w zgodzie z dynamiką i emocjami poszczególnych bohaterów. W jednym wypadku takim centralnym punktem będzie bujna wyobraźnia, w innym - głęboko przeżywana tęsknota.

--------------------------------------------------------------------------------

PĘTLA, reż. Wojciech Jerzy Has, Hieronim Przybył
7 października, środa, godz. 20:00

Adaptacja opowiadania Marka Hłaski. Ascetyczne studium upadku człowieka zniewolonego przez alkohol. Akcja toczy się w ciągu jednego dnia, głównym bohaterem jest Kuba, walczący z uzależnieniem od alkoholu, któremu stara się pomóc jego dziewczyna, Krysia, wierząca w skuteczność terapii, pragnąca wyrwać go z nałogu i ułożyć sobie z nim życie. Kuba musi wytrwać bez picia do wieczora, kiedy to Krysia wróci z pracy, przyjdzie po niego i wspólnie udadzą się do przychodni. Czas spędzany w samotności upływa jednak bardzo powoli. Czekanie staje się coraz bardziej męczące, a bohater pozostawiony sam sobie skazany jest na myślenie o nałogu. Do tego telefony od wścibskich znajomych zaczynają go coraz bardziej irytować.
Wreszcie Kuba nie wytrzymuje napięcia i wychodzi z mieszkania. Od tej pory kamera towarzyszy mu w pozbawionej sensu wędrówce ponurymi ulicami miasta brudnego, odrapanego, szarego, beznadziejnego jak jego zmarnowane życie.
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090929/01fcfd1f/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 44542 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090929/01fcfd1f/attachment-0004.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 44795 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090929/01fcfd1f/attachment-0005.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 59590 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090929/01fcfd1f/attachment-0006.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 42348 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090929/01fcfd1f/attachment-0007.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB