[KINO.LAB] WRZESIEN: Jacques Demy - dokumenty DOC Review - Future Shorts - Wojna polsko-ruska - Hair - Boski

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Pon, 31 Sie 2009, 17:30:14 CEST


FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JACQUES DEMY
wtorki 1, 8, 15, 22, 29 września + sobota, niedziela 26 i 27 września

NAJLEPSZE DOKUMENTY FESTIWALU PLANETE DOC REVIEW
1-15 września
m.in. Śmierć człowieka pracy, Liczby i marzenia, Odessa, Odessa
W górę Jangcy, Przeznaczone do burdelu, Miasto słońca

WOJNA POLSKO-RUSKA, reż. Xavery Żuławski
16-21 września, środa-poniedziałek

HAIR, reż. Milos Forman
22-27 września, wtorek-niedziela

BOSKI, reż. Paolo Sorrentino
26 września, godz. 20.00 + 30 września, godz. 19.00

NIERUCHOMY PORUSZYCIEL, reż. Łukasz Barczyk
20-27 września

FUTURE SHORTS EXTRA_03
28 września, poniedziałek, g. 19.00

--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl
www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JACQUES DEMY
wtorki 1, 8, 15, 22, 29 września + sobota, niedziela 26 i 27 września

Jacques Demy to, obok Godarda, Resnais'go czy Truffauta, jeden z najistotniejszych reżyserów okresu rozkwitu francuskiej Nowej Fali. W swoich filmach, grając światłem, barwą i muzyką, stworzył magiczny świat, pełen bajkowych tematów i odniesień. 
Niechętny stylistykom współczesnych sobie reżyserów, uciekających w formalne eksperymenty lub angażujących się w tematy polityczne, pozostał wierny swojej romantycznej wizji świata rodem z dziecięcych fantazji, stylistyce bliskiej musicalom i złotej erze Hollywoodu. Kreacje w filmach Demy'ego wciąż zaskakują świeżością spojrzenia, delikatnym tonem wypowiedzi i niuansami ukrytymi między wierszami. 
Karierę reżyserską rozpoczął w 1960 roku od filmu "Lola", w którym główną rolę śpiewaczki kabaretowej zagrała Anouk Aimée. Film, określany przez samego reżysera jako "musical bez muzyki", był hołdem złożonym Maxowi Ophülsowi i jego ostatniemu w karierze dziełu "Lola Montes". Sam film i tytuł czerpały inspirację z "Błękitnego anioła", w którym postać wykreowana przez Marlenę Dietrich nazywała się Lola Lola. 
W 1962 roku Demy ożenił się z reżyserką Agnes Varda, związaną z grupą artystyczną "Lewy brzeg", skupiającą reżyserów mieszkających w lewobrzeżnym Paryżu i mających lewicujące poglądy polityczne. Wzmocniło to jego powiązania z takimi reżyserami jak Marker, Resnais, Robbe-Grillet. 
W kolejnych swoich filmach często odwoływał się do formy musicalu, dążąc do realizacji projektu filmu "całkowicie śpiewanego" bądź skupiając się na wybuchowej mieszance muzyki, koloru i poezji. Kolejne jego filmy, takie jak "Parasolki z Cherbourga" (Les Parapluies de Cherbourg) czy "Zatoka aniołów" (La Baie des Anges), cieszyły się niezwykłym zainteresowaniem odbiorców i przychylnością krytyki, na stałe wpisując Jacques'a Demy'ego do grona najistotniejszych reżyserów tamtego okresu.

W ramach wrześniowego przeglądu będziemy pokazywać także film dla dzieci "Księżniczka w oślej skórze" (Peau d'ane) - powstały na podstawie jednej z baśni Charles'a Perraulta, w którym główną rolę zagrała Catherine Deneuve. Seanse dla dzieci odbywją się z lektorem.

Szczegółowy repertuar: http://www.kinolab.art.pl 

--------------------------------------------------------------------------------
NAJLEPSZE DOKUMENTY FESTIWALU PLANETE DOC REVIEW
1-15 września

Dwa pierwsze tygodnie września to prezentacja dwunastu specjalnie wyselekcjonowanych filmów dokumentalnych pokazywanych podczas kolejnych edycji festiwalu Planete DOC Review.
Filmy, które znalazły się w repertuarze w KINO.LABie nagradzane były nie tylko podczas samego Planete DOC Review nagrodą główną Millenium (jak "Odgłosy robaków - zapiski mumii" w 2009 czy "W górę Jangcy" w 2008), ale także festiwalach takich jak Sundance (m.in. "Odessa, Odessa", "W górę Jangcy"), MFF w Wenecji ("Śmierć człowieka pracy"), MFF w Cannes ("Odessa, Odessa"). W zestawie znalazł się także nagrodzony w 2004 roku Oscarem w kategorii najlepszego pełnometrażowego dokumentu film "Przeznaczone do burdelu". 
Szczegółowy program filmowy: http://www.kinolab.art.pl 

--------------------------------------------------------------------------------

WOJNA POLSKO-RUSKA, reż. Xavery Żuławski / 16-21 września, środa-poniedziałek

Silnemu (Borys Szyc) nie układa się z Magdą (Roma Gąsiorowska). Ich miłość to ciągła walka. Pełen złości Silny, niczym bolid przejedzie z zawrotną prędkością przez kilka dni swojego szalonego życia, spotykając niezwykłe kobiety: Andżelę (Maria Strzelecka) - pełną odjechanych marzeń wrażliwą dziewicę, Natę (Sonia Bohosiewicz) - starą przyjaciółkę, miłośniczkę wąchania zupek w proszku, Olę (Anna Prus) z pozoru nieśmiałą, bezwzględną uwodzicielkę, której imponuje prostoduszność Silnego oraz Dorotę (Dorota Masłowska) - nastolatkę, w której głowie dzieje się cały ten film.

--------------------------------------------------------------------------------

HAIR, reż. Milos Forman / 22-27 września, wtorek-niedziela

Pełna energii i pasji błyskotliwa adaptacja słynnego broadwayowskiego musicalu w reżyserii nagrodzonego Oscarami Milosa Formana. Doskonała muzyka i klimat oddający ducha swobody, wolności i miłości lat 60. sprawiają, że "Hair" to film kultowy nie tylko dla młodego pokolenia dorastającego w latach 70. 
Zwykły chłopak z Oklahomy przyjeżdża do Nowego Jorku by zaciągnąć się do wojska i wyjechać na wojnę w Wietnamie. W Central Parku poznaje grupę hippisów, ich charyzmatycznego lidera i piękną Sheilę Beverly D'Angelo. Spotkanie to pozwala mu odkryć zupełnie nieznany do tej pory świat, w którym rządzi przyjaźń, miłość i wolność.

--------------------------------------------------------------------------------

BOSKI, reż. Paolo Sorrentino / 26 września, godz. 20.00 + 30 września, godz. 19.00

Filmowy portret Giulio Andreottiego, jednej z najbardziej niezwykłych postaci XX wieku. Związany z chrześcijańskimi demokratami, Andreotti był głównym rozgrywającym na włoskiej scenie politycznej, przez lata pełniącym różne funkcje w rządzie Italii: był ministrem w kilku rządach, trzykrotnie powierzono mu tekę premiera. Wytrawny polityk i człowiek-zagadka, potrafił lawirować pomiędzy stawianymi mu zarzutami ze strony mediów i mimo wielu procesów utrzymać się na powierzchni.

--------------------------------------------------------------------------------

NIERUCHOMY PORUSZYCIEL, reż. Łukasz Barczyk / 20-27 września

Akcja filmu rozgrywa się współcześnie w małym miasteczku. Przestrzenią, w której rodzą się przedstawione w filmie obrazy jest wyobraźnia głównych bohaterów: mężczyzny o pseudonimie Generał, dyrektora fabryki i Teresy, jego podwładnej, która wyzwala w Generale najdziksze instynkty, pragnienia, chęć panowania i posiadania jej na własność. Wchodzimy w świat, w którym bohaterowie powodowani są instynktami dobywającymi się z wnętrza ich popędowej, tłumionej natury...

--------------------------------------------------------------------------------

FUTURE SHORTS EXTRA_03 / 28 września, poniedziałek, g. 19.00

Future Shorts Extra 3 to wakacyjny, gorący zestaw filmów krótkometrażowych i wideoklipów, w którym niczym w rozżarzonym tyglu mieszają się języki i narody. Będzie to taneczny spacer ulicami Hollywood w teledysku grupy The Presets oraz oscarowa przejażdżka tramwajem w "Schwarzfahrer" Pepe Danquarta. Pokażemy razem z Marcelem Sawickim, na czym polega samotność japońskiego kucharza szybkich zamówień w sercu Los Angeles - miasta uosabiającego coraz bardziej zmniejszający się świat. Kolejne punkty programu obejmą wizytę u posiadacza największej kolekcji płytowej w "The Archive" (reż. Sean Dunne) oraz spotkanie ze złowieszczo uśmiechniętym Zaczarowanym Ołówkiem, który potrafi sprawić, że marzenia stają się rzeczywistością.

Szczegółowy program filmowy: http://www.kinolab.art.pl 
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090831/637d1d3a/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 45576 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090831/637d1d3a/attachment-0005.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 69013 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090831/637d1d3a/attachment-0006.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 25194 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090831/637d1d3a/attachment-0007.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 151382 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090831/637d1d3a/attachment-0008.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 16505 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090831/637d1d3a/attachment-0009.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB