[KINO.LAB] 27.08-3.09: NOSOWSKA na zakonczenie KINO.LATA - Wilder - Visconti - Demy - dokumenty DOC Review

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Wto, 25 Sie 2009, 18:29:33 CEST


GORĄCE KINO.LATO na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego - ostatni weekend!
27 sierpnia, czwartek: koncert NOSOWSKA
28 sierpnia, piątek: Zawód reporter, reż. Michelangelo Antonioni
29 sierpnia, sobota: Schyłek lata, reż. Ahn Hung Tran
30 sierpnia, niedziela: Ostatni dzień lata, reż. Jan Laskowski, Tadeusz Konwicki
                                  początek seansów w sierpniu: godz. 21.30, koncert: godz. 21.00

PÓŁ ŻARTEM, PÓŁ SERIO, reż. Billy Wilder
27 sierpnia, czwartek, godz. 17:30
28 sierpnia, piątek, godz. 19.00
29 sierpnia, sobota, godz. 18.30

LAMPART, reż. Luchino Visconti
30 sierpnia, niedziela, godz. 17.00
31 sierpnia, poniedziałek, godz. 19.00

Francuskie Rendez-Vous: JACQUES DEMY
1 września, wtorek, godz. 18.00: Lola

The best of Planete DOC Review
1 września, wtorek, godz. 20.00: Trzy pokoje melancholii
2 września, środa, godz. 19.00: Śmierć człowieka pracy
3 września, czwartek, godz. 20.00: W górę Jangcy

--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl
www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

GORĄCE KINO.LATO na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego
odcinek 9: Koniec lata - zakończenie festiwalu

27 sierpnia, godz. 21.00 (wejście od 19.30): koncert NOSOWSKA

Wciąż młoda i zachwycająca, chociaż przeszła już długą drogę artystyczną: od ostrego punka (Włochaty, Dezerter), przez największą gwiazdę polskiego rocka lat 90. (zespół Hey), do wspaniałej kariery solowej, której dobrym podsumowaniem jest wydaną ostatnio płyta z piosenkami Agnieszki Osieckiej. 
Jej charakterystyczny mocny głos doskonale sprawdza się w ostrym rockowym repertuarze, jaki i elektryzujących balladach. Nie bez powodu bywa nazywana polską Björk. 
Podczas koncertu artystka wystąpi z zespołem UniSexBluesBand. Podczas koncertu głównie będzie można usłyszeć utwory z płyt "Unisexblues" oraz "N/O", ale też nie zabraknie nieco starszych piosenek.

Jako support przed koncertem Nosowskiej wystąpi zespół BiFF - nowy projekt Ani Brachaczek i Hrabiego Fochmana - znanych z zespołu Pogodno, zasilanych przez "najlepszą sekcję rytmiczną w kraju", czyli Jarka Kozłowskiego (Mitch&Mitch, ex-Pogodno) i Michaela Pfeiffa (Pogodno). Brzmią rockowo, bigbeatowo, tanecznie, czasem glamrockowo. Oniryczny wokal Ani i słodkie melodie w połączeniu z ironicznymi tekstami i rock'n'rollową energią tworzą coś, co sam zespół nazywa onirycznym punkiem. 

28 sierpnia, piątek: Zawód reporter, reż. Michelangelo Antonioni, Francja/ Hiszpania/ USA/ Włochy 1975
ydzieło mistrza z genialnym Jackiem Nicholsonem. Dziennikarz sfrustrowany pracą i nieudanym małżeństwem, nie potrafiący znaleźć wspólnego języka z adoptowanym synem, pragnie zacząć życie od nowa. Przypadkiem znajduje ciało martwego mężczyzny i zafascynowany możliwością wcielenia się w kogoś innego, postanawia zmienić swoją tożsamość. Majstersztyk reżyserski i operatorski, w którym środki filmowego wyrazu, roztopione w przygnębiającym upale zostały wykorzystane niemalże do granic. 

29 sierpnia, sobota: Schyłek lata, reż. Ahn Hung Tran, Francja, Niemcy, Wietnam 2000
Bohaterowie - trzy siostry i brat - spotykają się z okazji śmierci matki. Wydają się tak bardzo sobie bliscy, że nie mają przed sobą tajemnic. Rozmowy rozbudzają wspomnienia i okazuje się, że każde z zebranych ukrywa jakiś niechlubny sekret. Nikt jednak nie ma zamiaru dzielić się swoimi zgryzotami - każda z nich mogłaby zniszczyć rodzinną harmonię. Film nie usiłuje jednak moralizować, nie uświadamia hipokryzji rzekomo idealnych rodzin. Sugeruje raczej, że szczęście polega na chwilach małego piękna, a prawda nie zawsze mu sprzyja, szczególnie jeśli ma kogoś skrzywdzić. Wizualnie dzieło autora Rykszarza to uczta dla oczu - można zachwycać się całe dwie godziny i nie przejmować się fabułą. 

30 sierpnia, niedziela: Ostatni dzień lata, reż. Jan Laskowski, Tadeusz Konwicki, Polska 1958
Gorące lato kiedyś musi się skończyć. Bywa też początkiem... Mogłoby być dla bohaterów pierwszego filmu Tadeusza Konwickiego. Młody mężczyzna (Jan Machulski) w ostatni dzień nadmorskiego urlopu spotyka dużo starszą, zamkniętą w sobie i zniszczoną doświadczeniem wojny kobietę. Spędzają razem jeden dzień lecz mimo prób i wzajemnego przyciągania nie są w stanie stworzyć relacji. Nastrojowe studium psychologiczne, dramat samotności i bezradności dwojga ludzi. Film mimo tego, że powstał w niemalże amatorskich warunkach po 50 latach wciąż zaskakuje i porusza nowatorstwem. 

Gorące KINO.LATO to siódma edycja odbywającego się każdego lata na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego festiwalu KINO.LATO. Program składa się z pokazów filmowych i koncertów, a kolejne odcinki festiwalu mają miejsce w każdy weekend lipca i sierpnia. 
Co roku temat festiwalu koncentrował się wokół poszczególnych gatunków filmowych takich jak: kino fantastyczno-naukowe, western i film drogi. Tym razem jednak tematem przewodnim festiwalu jest nie gatunek, ale motyw upału, gorąca, czyli tego, co z latem i wakacjami kojarzy się najbardziej. Stąd nazwa tegorocznego festiwalu - Gorące KINO.LATO.

--------------------------------------------------------------------------------

PÓŁ ŻARTEM, PÓŁ SERIO, reż. Billy Wilder, USA 1959
27 sierpnia, czwartek, godz. 17:30 + 28 sierpnia, piątek, godz. 19.00 + 29 sierpnia, sobota, godz. 18.30

Dwóch muzyków - Joe (Tony Curtis) i Jerry (Jack Lemmon) - zostaje bez pracy, a na domiar złego stają się świadkami porachunków gangsterskich. Ścigani przez mafię decydują się na wyjazd wraz z żeńską orkiestrą. Pomysł wydaje się doskonały, pozostaje tylko przebrać się za panie i przybrać odpowiednie imiona. Tak Josephine i Daphne podpisują kontrakt z orkiestrą i wyjeżdżają na Florydę - byle dalej od "karzącej ręki" cosa nostra. Obaj mężczyźni prezentują się doskonale w kobiecych wcieleniach. Jerry staje się obiektem miłosnych westchnień pewnego podstarzałego milionera (Joe E. Brown). Joe natomiast przepada z kretesem - zakochany w niepodejrzewającej niczego najpiękniejszej dziewczynie w orkiestrze (Marilyn Monroe). 
Ta rewelacyjna - jedna z najlepszych w historii kina - komedia niesie wiele uroku i doskonałego humoru. Film uzyskał 6 nominacji do Oscara w 1959 roku: za reżyserię, produkcję, scenariusz, zdjęcia, kostiumy oraz Jack Lemmon za najlepszą rolę męską. 

--------------------------------------------------------------------------------

LAMPART, reż. Luchino Visconti, Francja/Włochy 1963, 205' 
30 sierpnia, niedziela, godz. 17.00 + 31 sierpnia, poniedziałek, godz. 19.00

Ekranizacja powieści Giuseppe Tomasi Di Lampedusy. Akcja rozgrywa się około 1860 roku na Sycylii, w czasie narastających niepokojów społecznych, powstania Garibaldiego i zmierzchu arystokracji. Sycylijski książę zdaje sobie sprawę, że musi zaakceptować nadchodzące zmiany. Zgadza się na ślub bratanka z córką zamożnego mieszczanina. Wielki bal jest kwintesencją nadchodzących czasów. 

--------------------------------------------------------------------------------

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: LOLA, reż. Jacques Demy, Francja/Włochy 1961
1 września, wtorek, godz. 18.00
Debiutancki film Demy'ego, w którym główną rolę śpiewaczki kabaretowej zagrała Anouk Aimée. Film, określany przez samego reżysera jako "musical bez muzyki", był hołdem złożonym Maxowi Ophülsowi i jego ostatniemu w karierze dziełu "Lola Montes". Sam film i tytuł czerpały inspirację z "Błękitnego anioła", w którym postać wykreowana przez Marlenę Dietrich nazywała się Lola Lola.

JACQUES DEMY 
Demy to, obok Godarda, Resnais'go czy Truffauta, jeden z najistotniejszych reżyserów okresu rozkwitu francuskiej Nowej Fali. W swoich filmach, grając światłem, barwą i muzyką, stworzył magiczny świat, pełen bajkowych tematów i odniesień. 
Niechętny stylistykom współczesnych sobie reżyserów, uciekających w formalne eksperymenty lub angażujących się w tematy polityczne, pozostał wierny swojej romantycznej wizji świata rodem z dziecięcych fantazji, stylistyce bliskiej musicalom i złotej erze Hollywoodu. Kreacje w filmach Demy'ego wciąż zaskakują świeżością spojrzenia, delikatnym tonem wypowiedzi i niuansami ukrytymi między wierszami. 
Swoją karierę reżyserską rozpoczął w 1960 roku od ciepło przyjętego przez krytykę filmu "Lola", w którym główną rolę śpiewaczki kabaretowej zagrała Anouk Aimée. Film, określany przez samego reżysera jako "musical bez muzyki", był hołdem złożonym Maxowi Ophülsowi i jego ostatniemu w karierze dziełu "Lola Montes". Sam film i tytuł czerpały inspirację z "Błękitnego anioła", w którym postać wykreowana przez Marlenę Dietrich nazywała się Lola Lola.
W 1962 roku Demy ożenił się z reżyserką Agnes Vardą, związaną z grupą artystyczną "Lewy brzeg", skupiającą  reżyserów mieszkających w lewobrzeżnym Paryżu i mających lewicujące poglądy polityczne. Wzmocniło to jego powiązania z takimi reżyserami jak Marker, Resnais, Robbe-Grillet. 
W kolejnych swoich filmach często odwoływał się do formy musicalu, dążąc do realizacji projektu filmu "całkowicie śpiewanego" bądź skupiając się na wybuchowej mieszance muzyki, koloru i poezji. Kolejne jego filmy, takie jak "Parasolki z Cherbourga" (Les Parapluies de Cherbourg) czy "Zatoka aniołów" (La Baie des Anges), cieszyły się niezwykłym zainteresowaniem odbiorców i przychylnością krytyki, na stałe wpisując Jacques'a Demy'ego do grona najistotniejszych reżyserów tamtego okresu.
 
--------------------------------------------------------------------------------

The best of Planete DOC Review 
Dwa pierwsze tygodnie września to prezentacja dwunastu specjalnie wyselekcjonowanych filmów dokumentalnych pokazywanych podczas kolejnych edycji festiwalu Planete DOC Review. Filmy, które znalazły się w repertuarze w KINO.LABie nagradzane były nie tylko podczas samego Planete DOC Review nagrodą główną Millenium (jak "Odgłosy robaków - zapiski mumii" w 2009 czy "W górę Jangcy"  w 2008), ale także na festiwalach takich jak Sundance (m.in. "Odessa, Odessa", "W górę Jangcy"), MFF w Wenecji ("Śmierć człowieka pracy"), MFF w Cannes ("Odessa, Odessa"). W zestawie znalazł się także nagrodzony w 2004 roku Oscarem w kategorii najlepszego pełnometrażowego dokumentu film "Przeznaczone do burdelu".

1 września, wtorek, godz. 20.00: Trzy pokoje melancholii/ Melancholian 3 huonetta; reż. Pirjo Honkasalo; Dania/ Finlandia 2004
Media przedstawiają świat wojny z perspektywy walczących na froncie żołnierzy, sprzecznych interesów państw czy grup wyznaniowych. Rzadziej - cywilnych uczestników tragicznych zdarzeń. Fińska reżyserka Pirjo Honkasalo spróbowała zobrazować jeden z największych konfliktów współczesnego świata z jeszcze innego punktu widzenia.
2 września, środa, godz. 19.00: Śmierć człowieka pracy/ Workingman's Death; reż. Michael Glawogger; Austria/Niemcy 2005
Podziwiany i nagradzany na całym świecie, przez polskich krytyków został uznany za jeden z najlepszych obrazów Festiwalu. "Świetny wizualnie", "wyrafinowanie piękny", "wstrząsający esej filmowy", "szokujący" - tak w Polsce pisano o filmie Michaela Glawoggera.
3 września, czwartek, godz. 20.00: W górę Jangcy/ Up the Yangtze; reż. Yung Chang; Kanada 2007
Opis gigantycznej budowy mającej okiełznać jedna z największych rzek świata nie jest bynajmniej sentymentalną podróżą reżysera - Chińczyka mieszkającego w Kanadzie do korzeni. Powrót nad rzekę, w scenerii której dorastał dziadek reżysera, stał się pretekstem do sportretowania współczesnych Chin.

--------------------------------------------------------------------------------

Bilety na filmy w cenie 10-12 zł.
Bilety na koncert: 35 zł (przedsprzedaż w kasie CSW) i 40 zł (w dniu koncertu).

--------------------------------------------------------------------------------

Festiwal Gorące KINO.LATO zrealizowano dzięki wsparciu Urzędu Miasta St. Warszawy i Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, we współpracy z Fundacją Sztuka i Współczesność, Ambasadą Francji, Czeskim Centrum. 
Sponsor Strategiczny: ASTER.
Partnerzy: MediaOne, Citymedia, RedBull. 
Patron techniczny: Webtel.
Patroni medialni: Aktivist, Artinfo, Exclusiv, Elle, Filmweb.pl, Gazeta Wyborcza, Gentleman, Interia.pl, Radio Kampus, KINO, Komputer Świat, Move Out, Pino TV, Sztuka.pl, Świat Obrazu, Warexpo, Warsaw Insider, TVN Warszawa.
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090825/46a893fb/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 33924 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090825/46a893fb/attachment-0006.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 48636 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090825/46a893fb/attachment-0007.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 36051 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090825/46a893fb/attachment-0008.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 66145 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090825/46a893fb/attachment-0009.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 87054 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090825/46a893fb/attachment-0010.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 50518 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090825/46a893fb/attachment-0011.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB