[KINO.LAB] 20-29 marca: 9.Tydzien Kina Hiszpanskiego - Klasa - TATI - Etiuda&Anima

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Czw, 19 Mar 2009, 14:56:18 CET


9. TYDZIEŃ KINA HISZPAŃSKIEGO
20-26 marca, godz. 18.30 i 21.00

KLASA (Entre les murs)
21 marca, sobota, godz. 21:00
22 marca, niedziela, godz. 16:00 

RETROSPEKTYWA FILMÓW JACQUES'A TATIEGO
Dzień świąteczny: 22 marca, niedziela, godz. 20.30 
Wakacje pana Hulot: 24 marca, wtorek, godz. 20.30
Playtime: 27 marca, piątek, godz. 18.00
filmy krótkometrażowe: 29 marca, niedziela, godz. 18.00
marcowa część retrospektywy trwa do 31. marca

OBJAZDOWA ETIUDA&ANIMA
27-29 marca, piątek-niedziela


KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl
www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

9. TYDZIEŃ KINA HISZPAŃSKIEGO / 20-26 marca, godz. 18.30 i 21.00
Tydzień Kina Hiszpańskiego jest cyklicznym festiwalem filmowym o zasięgu ogólnopolskim, którego celem jest prezentacja i promocja kinematografii hiszpańskiej w Polsce. To często jedyna szansa na obejrzenie najciekawszych filmów hiszpańskich, z których większość nie trafi do polskich kin.
W ramach imprezy prezentowane są najnowsze hiszpańskie filmy fabularne, dokumentalne, krótkometrażowe oraz klasyka hiszpańskiej kinematografii. 

Szczegółowy repertuar: http://www.kinolab.art.pl/info.php?id=230 oraz www.manana.pl 

--------------------------------------------------------------------------------

KLASA (Entre les murs), reż. Laurent Cantet, Francja 2008 / 21 marca, sobota, godz. 21:00 + 22 marca, niedziela, godz. 16:00 
François jest nauczycielem, pracuje w jednej z paryskich szkół. Do klasy, której jest wychowawcą, uczęszczają głównie dzieci imigrantów - z krajów afrykańskich, azjatyckich, Bliskiego Wschodu... Portret grupy uczniów odzwierciedla problemy społeczne i kulturowe współczesnej Francji, ukazując także dylematy wychowawcze, z jakimi muszą sobie radzić nauczyciele. Nawet jeśli pedagodzy lubią i szanują swoich uczniów, zachowują swoje zasady, a nie wszyscy podopieczni je akceptują. 
Film zaciera granice między fabułą a dokumentem - reżyser nakręcił swój film w prawdziwej szkole, a aktorzy grający uczniów to prawdziwi gimnazjaliści, z którymi Laurent Cantet pracował przez wiele miesięcy przed przystąpieniem do zdjęć. François Bégaudeau, grający nauczyciela, to również postać rzeczywista - nauczyciel i autor książki, która stała się bazą scenariusza do filmu. 
Film uhonorowany Złotą Palmą w Cannes w 2008 oraz nominowany do Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny. 

--------------------------------------------------------------------------------

RETROSPEKTYWA FILMÓW JACQUES'A TATIEGO 
W ramach cyklu FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS w marcu i kwietniu przypomnimy najważniejsze dzieła jednego z najbardziej uznanych francuskich reżyserów i aktorów - Jacquesa Tatiego, który w swoich filmach stworzył charakterystyczną postać komediową, niejednokrotnie porównywaną z postaciami z filmów Charliego Chaplina.
Jacques Tati
Francuski reżyser, aktor, scenarzysta i producent. Początkowo zajmował się sportem (zawodowy rugbysta, także tenisista, bokser i piłkarz), a od 1931 pracował jako komik w kabaretach, był także aktorem w filmach krótkometrażowych Rene Claire'a. Jeszcze w latach 30. zaczął zajmować się filmem jako reżyser i producent. Jako aktor, w latach powojennych stworzył charakterystyczną postać komediową - przygarbionego (co wynikało z wysokiego wzrostu Tatiego) samotnika, z fajką, w zabawnym kapelusiku.
W jego filmach pojawia się specyficzne poczucie humoru, wynikające często nie z dialogów (te u Tatiego pojawiają się zresztą bardzo rzadko), ale z komizmu sytuacyjnego. 

Dzień świąteczny/ Jour de fete, Francja 1949 / 22 marca, niedziela, godz. 20.30 
Film przedstawia dwa dni z życia prowincjonalnego francuskiego miasteczka. Głównym bohaterem jest poczciwy, choć nieco niezdarny i naiwny, listonosz François, grany przez samego Tatiego. W miasteczku odbywa się świąteczny jarmark, podczas którego znajomi upijają go i prowadzą do namiotu, w którym wyświetlany jest dokument o pracy amerykańskich listonoszy - błyskawicznie działających i wyposażonych w zaawansowany technologicznie sprzęt. Małomiasteczkowy listonosz bierze film bardzo poważnie - nie posiada wprawdzie nowoczesnego sprzętu, ale mimo wszystko stara się naśladować amerykańskich kolegów. "Dzień świąteczny" uznany jest za jeden z najlepszych filmów Tatiego. 
Wakacje pana Hulot/ Les Vacances de Monsieur Hulot, Francja 1953 / 24 marca, wtorek, godz. 20.30 
Pan Hulot wybiera się na wakacje do cichego, nadmorskiego kurortu. Wraz z jego przybyciem kończy się spokój hotelowych gości - nie mając złych intencji, bohater co chwila powoduje katastrofę.
Drugi film długometrażowy Jacquesa Tatiego zdobył nagrodę krytyki na Festiwalu w Cannes w 1953 roku. Był nagradzany także na festiwalach w Nowym Jorku i Edynburgu. 
Playtime, Francja/Włochy 1967 / 27 marca, piątek, godz. 18.00
Kolejny film, którego bohaterem jest pan Hulot. Tym razem wybiera się on na spotkanie z amerykańskim biznesmenem w biurowej dzielnicy Paryża. W korytarzach pełnego zakamarków budynku pan Hulot napotyka niemieckiego sprzedawcę, wpada na starego kolegę, spotyka amerykańskich turystów. Wdaje się w absurdalne sytuacje, powodując przy tym chaos i zamieszanie. 

Filmy krótkometrażowe: Szkoła listonoszy/ L' École des facteurs + Soigne ton gauche + Cours du soir
29 marca, niedziela, godz. 18.00
Szkoła listonoszy/ L' École des facteurs, reż. Jacques Tati, Francja 1947, 18'
Wiejski listonosz (Jacques Tati) z powodu zwiększonego zakresu obowiązków musi przyspieszyć tempo pracy. Pośpiech i specyfika interakcji społecznych wynikająca z wykonywanego zawodu powodują serię komicznych, czasem absurdalnych sytuacji. 
Soigne ton gauche, reż. René Clément, scen. Jacques Tati, Francja 1936, 20'
Bohaterem filmu jest bokser, który razem ze swoim zespołem trenuje na wsi do kolejnej walki. Właściciel sąsiedniej farmy, Roger, zaniedbuje swoje obowiązki gospodarskie. Obserwując przygotowania bokserów, Roger zaczyna wyobrażać sobie siebie w roli zawodnika. Kiedy żaden z członków zespołu nie jest już w stanie wytrzymać tempa narzuconego przez lidera - Roger przyłącza się do treningów, choć jego wiedza o boksie jest wyjątkowo znikoma. 
Cours du soir, reż. Nicolas Ribowski, scen. Jacques Tati, Francja 1967, 30'
Tati uczy studentów technik mimicznych, które wykorzystuje w swojej grze aktorskiej. Pokazuje jak zagrać wędkarza czy listonosza, prezentuje grę w tenisa i jazdę konno. 

Pełny repertuar retrospektywy i opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl/info.php?id=231 

--------------------------------------------------------------------------------

OBJAZDOWA ETIUDA&ANIMA / 27-29 marca, piątek-niedziela
Jak co roku, KINO.LAB zaprasza na przegląd etiud filmowych i animacji, prezentowanych podczas zeszłorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego "ETIUDA&ANIMA". Jest to najstarsze w Polsce wydarzenie filmowe konfrontujące osiągnięcia studentów szkół filmowych i artystycznych z całego świata oraz dorobek twórców animacji artystycznej - profesjonalistów, studentów, realizatorów niezależnych. 
Przegląd w KINO.LABie podzielony będzie na bloki tematyczne, prezentujące filmy nagrodzone w konkursie Etiuda, filmy nagrodzone w konkursie Anima, prace z PWSFTviT - laureata nagrody specjalnej za najlepszy zestaw filmów zgłoszony do konkursu przez szkołę oraz zestaw izraelskich animacji z Bezalel Academy of Arts & Design w Jerozolimie. 

BLOK I: Filmy nagrodzone w konkursie Etiuda (117'): 27 marca, piątek, godz. 21.00 
BLOK II: zestaw filmów z PWSFTviT - laureata nagrody specjalnej za najlepszy zestaw filmów zgłoszony do konkursu przez szkołę (95'): 28 marca, sobota, godz. 16.00 
BLOK III: filmy nagrodzone w konkursie Anima (100'): 28 marca, sobota, godz. 18.00
BLOK IV: zestaw izraelskich animacji z Bezalel Academy of Arts & Design w Jerozolimie (75'): 29 marca, niedziela, godz. 20.00

--------------------------------------------------------------------------------

BILETY (z wyjątkiem 9. TKH): 10 zł (ulgowe) i 12 zł (normalne). 
9. Tydzień Kina Hiszpańskiego: 13 zł (ulgowe, dla słuchaczy Instytutu Cervantesa) i 15 zł (normalne).
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090319/0d8fc0ef/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 73518 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090319/0d8fc0ef/attachment-0004.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 33097 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090319/0d8fc0ef/attachment-0005.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 66579 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090319/0d8fc0ef/attachment-0006.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 79470 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090319/0d8fc0ef/attachment-0007.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB