[KINO.LAB] Oscar za animację i Ars Electronica od piątku

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Pon, 28 Lut 2005, 16:13:28 MET


ARS ELECTRONICA w Warszawie

4-6 marca

5. marca o godz. 18.00 - wykład Gerfrieda Stockera o 25-latniej historii festiwalu ARS ELECTRONICA 

+ pokazy prac nagrodzonych w dziedzinie animacji komputerowej i efektów specjalnych w latach 2001-2004 (wstęp 10 zł)

w tym nagrodzonego wczoraj Oscarem za najlepszą animację filmu Chrisa Landretha (CA) pt. RYAN

4. 03     pt.     godz. 18.00 ARS ELECTRONICA Prix 2001

                 godz. 20.00 ARS ELECTRONICA Prix 2002

5. 03     sob.     godz. 18.00 ARS ELECTRONICA - wykład Gerfrieda Stockera

                 godz. 20.00     ARS ELECTRONICA Prix 2003

6. 03     niedz.     godz. 19.00     ARS ELECTRONICA Prix 2004

+ pokazy dokumentacji Festiwalu Mirosława Rajkowskiego (przed i pomiędzy seansami)

Wydarzenie przygotowane we współpracy z Austriackim Forum Kultury w Warszawie

Gerfried Stocker (*1964) jest absolwentem Instytutu Inżynierii Telekomunikacyjnej i Elektroniki w Grazu. Od 1990 roku działa jako niezależny artysta. W 1991 założył grupę x-space, realizującą interdyscyplinarne projekty. W swoich instalacjach i performances wykorzystuje interakcję, robotykę i techniki telekomunikacyjne. Jest także autorem różnych projektów sieciowych, telewizyjnych i radiowych, między innymi Horizontal Radio. (1995)

Od 1995 roku jest dyrektorem artystycznym festiwalu Ars Elektronica i dyrektorem organizacyjnym Ars Electronica Center.

 

Ars Electronica to odbywający się co roku w Linzu w Austrii, festiwal sztuki, technologii i społeczności elektronicznej, podczas którego przyznawane są nagrody Prix Ars Electronica (Nike), w dziedzinie sztuki elektronicznej i interaktywnej, animacji komputerowej, kultury cyfrowej i muzyki elektronicznej. Forum, na którym spotykają się najważniejsze postaci związane z szeroko rozumianą cyberkulturą. W zeszłym roku obchodził swoje 25-ciolecie. 

Skupienie się na sztuce wykorzystującej nowe technologie, nowe media przede wszystkim cyfrowe - jest wyróżnikiem festiwalu. Twórcy starają się towarzyszyć technologicznym i cywilizacyjnym przemianom, jakie dokonują się nie tylko w ramach działań artystycznych, ale także w obszarze społecznych praktyk, poszukiwań naukowych i filozoficznych. Udostępniają publiczności wszystko to, co w sztuce nowych mediów najważniejsze, dają możliwość spotkania się z najwybitniejszymi teoretykami, twórcami, naukowcami, myślicielami współczesności.

Na imprezę składają się trzy elementy: Festiwal Ars Electronica, konkurs Prix Ars Electronica odbywający się od roku 1987, oraz wystawa w całorocznej siedzibie współorganizatorów, czyli Ars Electronica Center z Museum of the Future prezentującym sztukę wykorzystującą nowe technologie. 

Tematy wiodące festiwalu z lat ubiegłych, świadczą o szerokich zainteresowaniach organizatorów to np.: Kultura dla wszystkich (1980), Rok Orwella (1984), W Sieci Systemów (1989), Cyfrowe sny - wirtualne światy (1990), Sztuczne życie (1993), Inteligentne środowisko (1994), Informatyczna wojna (1998), Życie - nauka (1999), Przyszłość płci (2000), Unplugged - sztuka jako scena dla globalnych konfliktów (2002).

Zestawy nagrodzonych prac prezentują najlepsze animacje i efekty specjalne wybrane każdego roku (od 2001 - 2004) spośród ponad 250 zgłoszeń. Są wśród nich filmy, reklamy, produkcje artystyczne, projekty badawcze i prace studentów przedstawiające pełen wachlarz dzisiejszych możliwości i światowych tendencji w dziedzinie grafiki i projektowania komputerowego. 
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20050228/0198fb1c/attachment.html 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB