[KINO.LAB] najlepsze w 2004!!!! - teraz w KINO.LABie

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Wto, 11 Sty 2005, 14:17:31 MET


Zapraszamy na przegląd najlepszych filmów zeszłego roku 
wg. redakcji Miesiecznika KINO (tzw. Dziesiątka KINA)
Filmy pokazujemy w kolejnosci prawie zgodnej z miejscem w rankingu
oraz pomijamy film z pozycji dziesiatej - Władcę Pierścieni: Powrót Króla z powodów ekonomicznych.
W nawiasie podajemy miejsce w rankingu KINA.
Jednocześnie przypominamy o filmie francuskim, który prezentujemy w tym miesiącu: Daleko/Loin.

13. czw.   godz. 20.30     Najlepsze w 2004 (VII): Wesele, reż. W. Smarzowski, Polska 2004, 109'

14. pt.     godz. 18.00     Najlepsze w 2004 (I): Powrót, reż. A. Zwiagincew, Rosja 2003, 105'

15. sob.   godz. 18.00     Najlepsze w 2004 (II): Słoń, reż. G. Van Sant, USA 2003, 81'

              godz. 20.00     Najlepsze w 2004 (III): Między słowami, reż. S. Coppola, USA/ Jap. 2003, 105'

16. niedz. godz. 18.00     Najlepsze w 2004 (IV): Dróżnik, reż. T. McCarthy, USA 2003, 88'

              godz. 20.00     Najlepsze w 2004 (V): Mój Nikifor, reż. K. Krauze, Polska 2004, 97'

17. pon.   godz. 19.00     Najlepsze w 2004 (VI): Trio z Belleville, reż. S. Chomet, Fr./ Bel./ Kan./ Wlk. Bryt. 2003, 85'

18. wt.     godz. 19.00     Francuskie Rendez-vous: Daleko/ Loin, reż. André Téchiné, Fr./ Hiszp. 2001, 120'

19. śr.     godz. 19.00      Najlepsze w 2004 (VIII): Miasto Boga, reż. F. Meirelles, Br./ Fr./ USA 2002, 135'

20. czw.   godz. 20.30      Najlepsze w 2004 (IX): Noi Albinoi, reż. D. Kari, Duń./ Isl./ Niem./ Wlk. Bryt. 2003, 93'



Wtorki, 18, 25. stycznia, godz. 19.00,
-----------------------------------------------------

LOIN / Daleko, reż. André Téchiné,

Francja 1979, 95' 

w rolach głównych: Stéphane Rideau, Lubna Azabal, Mohamed Hamaidi

 

 

André Téchiné, francuski reżyser i krytyk filmowy, znany jest polskim widzom głównie z "Dzikich trzcin" - dzieła, które zostało uznane przez krytyków najlepszym filmem Festiwalu Kina Francuskiego w Warszawie w 1995 r. Reżyser jest absolwentem szkoły filmowej Idhec, ale studiował również filozofię na Sorbonie. Po raz pierwszy zwrócił na siebie uwagę filmem "Barocco" z  Gerardem Depardieu i Isabelle Adjani w rolach głównych. Później współpracował jeszcze z tak uznanymi aktorkami jak: Isabelle Hubert, Cetherine Deneuve czy Juliette Binoche, która zresztą po raz pierwszy pojawiła się w wiodącej roli właśnie u Téchiné, w nagrodzonym w Cannes za reżyserię "Rendez-vous". Catherine Deneuve, która u Techine stworzyła niezapomnianą kreację w "Mojej ulubionej porze roku", tak wspomina swoją z nim współpracę: "Niektórzy reżyserzy są bardziej kobiecy od innych - jak choćby Truffaut czy Téchiné. Oni są, jak wyjątkowy prezent dla każdej aktorki."

Sam Téchiné swoją twórczość komentuje w zwięzły sposób: "Kino nauczyło mnie kochać życie i lepiej rozumieć ludzi. Największy wpływ na moją twórczość wywarła tragedia antyczna, Dostojewski i Faulkner".

W "Daleko", filmie opowiadającym historię kierowcy ciężarówki - Serge'a, jego kochanki - Sary oraz ich przyjaciela Saida, można odnaleźć te wszystkie inspiracje. Téchiné pokazuje trójkę bohaterów w chwili dla nich przełomowej, gdy w ich życiu ma nastąpić  decydująca zmiana. Sięga przy tym głęboko, w obszar ich skrywanych marzeń, lęków i fobii a wszystko to umieszcza w niesamowitej scenerii Tangeru - miasta leżącego gdzieś na skraju świata, uwikłanego w najróżniejsze konflikty, miejsca przenikania się kultur, obyczajów i języków. "Daleko" opowiada o nadziei, o spotkaniu, o walce o przetrwanie w obcym świecie.

 

 

Bilety w cenie 10 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem. Ilość miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem 628 12 71-3 wew. 135 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem. Informacje wew. 135 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach: http://csw.art.pl/kino_lab

 

 

 


-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20050111/1f88db27/attachment.html 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB