filmy animowane z Badenii Wirtembergii

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Pią, 24 Sty 2003, 13:07:06 MET


Pokaz filmów animowanych z Badenii-Wirtembergii
26 stycznia o godz. 19.00 zapraszamy na przegląd filmów animowanych
zrealizowanych przez studentów wydziału animacji Akademii Sztuk Pięknych
w Stuttgarcie. Będzie to przegląd najrozmaitszych technik animacyjnych -
od klasycznych wycinanek, poprzez animację kukiełkową aż do filmów
zrealizowanych w całości na komputerze. Wśród prezentowanych twórców
będą zdobywcy Oscara i nominowani do tej nagrody oraz laureaci nagród na
wielu międzynarodowych festiwalach.
Pokaz trwa ok. 2 godzin, bilety w cenie 10 zł.
Rezerwacja biletów: tel. 628 12 71 wew. 201

Program przeglądu:
Krąg Ognia, (Cercle du Feu), Andreas Hykade, 2000, 14.50 min.
 Dwaj kowboje, którzy za dnia wylegują się w cieniu skał, udają się w
nocy na bazar  seksualnych rozrywek. Dryfując dalej i dalej pośród
bazaru, niepostrzeżenie gubią się. Gdy w końcu udaje się im wydostać,
odkrywają, że życia ich odmieniły się na zawsze.
Gdzie jest Frank?, (O? est Frank?), Angela Jedek, 2001, 8 min.
 Początek znanego westernu widziany z kilku perspektyw – albo historia
frywolnych kowboi, muchy i szalonej jazdy.
Esperanto, (Esperanto), Jürgen Haas. 1999, 4.20 min.
 Oryginalne połączenie różnych stylów animacji z muzyką hip-hop.
Dziewięciu twórców ze Stuttgart-Ludwigsburg w ciągu dwóch tygodni tworzy
czterominutowy  teledysk dla kapeli ze Stuttgartu.
Pociąg Widmo, (Geisterbahn), Tine Kluth, 2000, 14.45 min.
 Szukując przyjaciół, Vincent trafia do wesołego miasteczka, którego
właściciel skrywa koszmarną tajemnicę. Vincent zostaje wciągnięty w
nagły ciąg wydarzeń, z których nie może się wyplątać.
Współczesne Cyklopy, (Der moderne cyclops), Daniel Nocke, 2002, 10 min.
 Czy współczesny cyklop jest potworem, czy raczej wrażliwym artystą?
Zróżnicowane opinie w grupie niemieckich turystów zmuszają Pana i Panią
Petersen do poszukiwania prawdy. Czeka ich wielka niespodzianka.
Hessi James, (Hessi James), Johannes Weiland, 2000, 6 min.
 Niecodzienny pojedynek na pustyni Arizona dwóch nierównych sobie
przeciwników.
Rubikon, (Rubicon), Gil Alkabetz, 1997, 7 min.
 Film podejmuje się rozwiązania klasycznej łamigłówki - jak za jednym
razem bezpiecznie przewieźć wilka, owcę i kapustę na drugi brzeg rzeki
by wilk był syty i owca cała.  Nawet najbardziej racjonalna odpowiedź na
to pytanie nie sprawdza się w obliczu prawdziwej sytuacji.
Wiosna, (Frühling), Silke Parzich, 1996, 4.10 min.
Dwanaście ruchliwych krzeseł, tysiąc tańczących widelców, wraz ze stołem
celebrują nadejście wiosny.
Harara, (Harara), Andy Kaiser, 1999, 9.25 min.
 Szpital w Kairze. Nawiedzany koszmarami archeolog, śni o swym powrocie
do grobowca faraona, gdzie spełniają się jego pragnienia.
Świniotoperz w Królestwie Podziemi, (Batpig in the Underworld), Sabine
Huber, 1997, 6.30’
 W czasie przepięknej pełni księżycowej, przy pomocy marchewki zostaje
zwabiony do podziemnej pieczary Świoniotoperz. Rezyduje w niej potwór
Nie-na-żarty, który zmusza wszystkich by przynoszono mu marchewkę,
której nigdy nie ma dość.
Latające odbicie, (Flying image), Thomas Mayer-Hermann, 1988, 3 min.
 Nieustanna wędrówka wzroku przez pokoje. Przyglądanie się dziwnym
ludziom, chwytanie skrawki niesamowitych wydarzeń, wyczuwanie powiązania
pomiędzy nimi, jednak bez ich zrozumienia.
Bravo Papa 2040, (Bravo Papa 2040), Susanne Horizon-Fränzel, 1989, 5.47
min.
 Kobieta na wsi grabiąca siano. Niezidentyfikowany obiekt lata dziś
wyjątkowo nisko.
Ah Pook jest tutaj, (Ah Pook is here), Philip Hunt, 1994, 6 min.
 W pozostałych szczątkach wypalonego kosmosu Niszczyciel Ah Pook i jego
Alter Ego rozstrzygają delikatną kwestię granicy życia i  śmierci.
Ostatnio 1, (Neulich 1), Jochen Kuhn, 1999, 3.30 min.
 Ostatnio, stojąc przy mojej ulubionej kafejce, obserwowałem ulicę i
wtedy uświadomiłem sobie, że wszyscy coś ze sobą nieśli. Zastanawiałem
się dlaczego...To moje pierwsze filmowe zapiski skrawków codzienności.
Od-tworzenie, (Re-Creation), Volker Engel, 1992, 4.20 min.
 Siedem robotów – protagonistów w metaforycznym balecie o wiecznym kręgu
polityki, hierarchii i ogólnie – życia.
Maski, (Masks), Piotr Karwas, 1998, 5 min.
 W poszukiwaniu tożsamości - postać bez twarzy na próżno szuka dla
siebie odpowiedniej maski. Aż do czasu.



.
KINO.LAB
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
film eksperymentalny, awangardowy, artystyczny,
video art
animacja, dokument, fabuła
tel. 628 12 71-3 wew. 131, 135, 160 (informacje i rezerwacje)
bilety w cenie 12 - 16 zł.
Subskrypcja informacji bieżących: do
majordomo w sunsite.icm.edu.pl wysłać list o treści:
subscribe kino_lab
a żeby się wypisać:
unsubscribe kino_lab



Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB