Zamiary nasze i Zamiary

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Pią, 17 Sty 2003, 19:18:02 MET

Wojciech Zamiara
i studenci z jego pracowni
24 –25. stycznia, godz. 18.00 i 20.00

Jeden z najbardziej pogodnych, ale i zawziętych performerów polskich,
autor pieczonych, trącających się kurczaków"   /Raster/
Wojciech Zamiara /rocznik '60/ jest multimedialnym twórcą z trójmiasta.
Jako grafik, autor realizacji  video, instalacji, graffiti i scenografii
realizuje swoją filozofię sztuki w prowadzonej wspólnie z Witosławem
Czerwonką Pracowni Intermedialnej gdańskiej ASP /Wydział Malarstwa/.
Jest autorem wielu działań performerskich i uczestnikiem sporego zestawu
filmowych wersji utworów muzycznych, m.in. Kazika. Związany jest z
rodzimym  "Mózgiem" w Bydgoszczy oraz  Stowarzyszeniem artystycznym
"Wieża Ciśnień". Jego realizacje wideo prezentowane były na przeglądach
i festiwalach w Belgii, Brazylii, Danii, Francji, Holandii, Japonii,
byłej Jugosławii, Kanadzie, Niemczech, Polsce, Szwajcarii, Węgrzech,
Wenezueli, Włoszech, USA.
Ma za sobą wiele wystąpień indywidualnych i udział w kilkudziesięciu
wystawach /m.in. Oikos, Muzeum Okręgowe Bydgoszcz; Public Relation, CSW
ŁaĽnia Gdańsk/ i festiwalach sztuki /m.in. kilkakrotnie Biennale Sztuki
Mediów WRO, Konstrukcja w Procesie, Bydgoszcz; Odpryski, Galeria ON
Poznań/. Mieszka w Sopocie.

 (...) Interesuje mnie świat paradoksów, który widzę i o tym świecie
chcę mówić. O świecie (to z jednej z moich realizacji) moich przyjaciół,
którzy jak się sparują, to bardzo śmiesznie wyglądają. Wyglądają jakby
już byli martwi, a mimo to wykonują bardzo zabawne gesty. Nie chcę
mówić, o których to przyjaciołach. Parę osób już się obraziło, że to o
nich, a ja nie wiem, czy to o nich, czy nie o nich. A może ja jestem tym
trzecim, który to animuje? Nie, nie jestem tym trzecim, bo nie jestem
Panem Bogiem. Może jestem tym trzecim, który to filmuje? Ale też nim nie
jestem, bo przecież jestem jednym z tych kurczaków, nie wiadomo którym -
mniejszym czy większym? Analiza tej realizacji post factum też mi
niewiele daje. Podejrzewam, że przeanalizowałem większość odbiorów,
które są możliwe, i mniej lub bardziej się z nimi zgadzam. Przyjmuje je.

Nie tworzę świata, ja go tylko opowiadam. Opowiadam świat, w którym
żyję. Najprostszymi sposobami jakimi potrafię.(...)
(...) W tej chwili z pełną świadomością wykorzystuję obszar sztuki do
tego żeby pokazywać rzeczy, które robię, zupełnie nie zajmując się tym
czy one są na rynku, czy nie są na rynku, czy są artystyczne, czy nie są
artystyczne. To mnie nie interesuje. (...)
- wypowiedzi Wojciecha Zamiary z rozmowy Z.Zielińskiego z w kuchni Mózgu
w kwietniu 1995 r. zaczerpnięte z
http://www.mozg.art.pl/galeria/zam-wyw.htm

W programie:
1. Adam Witkowski: "Alfabet"
2. Małgosia Dobke: "K-FLE", "Okana", "Droga"
oraz rozmowa z artystami

.
KINO.LAB
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
film eksperymentalny, awangardowy, artystyczny,
video art
animacja, dokument, fabuła
tel. 628 12 71-3 wew. 131, 135, 160 (informacje i rezerwacje)
bilety w cenie 12 - 16 zł.
Subskrypcja informacji bieżących: do
majordomo w sunsite.icm.edu.pl wysłać list o treści:
subscribe kino_lab
a żeby się wypisać:
unsubscribe kino_lab