[Karty] Citi wymaga niemożliwego
Roman Habrat
roman.habrat at gmail.com
Sat Apr 20 23:03:08 CEST 2024
Hej,
Cicho jest na liście Karty. A Citibank wprowadza zmiany w regulaminie kart i uwaga...
/"§ 14 ust. 2. Klient/Upoważniony użytkownik *jest zobowiązany do* przechowywania Instrumentu Płatniczego, Nazwy
Użytkownika oraz PINu, ePINu, CitiPhone PINu, PINu Citi Mobile Token, Kodu BLIK, CVV2/CVC2, Hasła 3D Secure z
zachowaniem należytej staranności i zasad bezpieczeństwa przewidzianych w Regulaminie, np. *nieprzechowywania
Instrumentu Płatniczego razem z* Nazwą Użytkownika i PINe, ePINe, CitiPhone PINem, PINem Citi Mobile Token, Kodem BLIK,
*CVV2/CVC2*, Hasłem 3D Secure , niezapisywania Nazwy Użytkownika i PINu, ePINu, CitiPhone PINu, PINu Citi Mobile Token,
Kodu BLIK, CVV2/CVC2, Hasła 3D Secure w jakiejkolwiek formie oraz na jakimkolwiek nośniku lub urządzeniu, w tym na
papierze, w telefonie (także w notatniku oraz liście kontaktów), innym urządzeniu wielofunkcyjnym lub komputerze."
/
W jaki sposób można przechowywać kartę (Instrument Płatniczy) by nie była ona przechowywana razem z kodem CVV2/CVC2
umieszczonym na niej?
Zdrapać?
Przy tej okazji bank zabezpiecza się przed skutkami działań oszustów wyłudzających od klientów dane dostępowe. Robi to
zamieszczając liczne zapisy w regulaminie w stylu:
/
"§ 14 ust. 3. Klient/Upoważniony użytkownik jest zobowiązany do:/
/ a) zachowania w tajemnicy i nieudostępniania Instrumentu Płatniczego, Nazwy Użytkownika, PINu, ePINu, CitiPhone PINu,
PINu Citi Mobile Token, Kodu BLIK, CVV2/CVC2, Hasła 3D Secure osobom trzecim, w szczególności w celu dokonania
Transakcji lub do złożenia Zlecenia płatniczego w Usłudze bankowości telefonicznej CitiPhone, w Citibank Online lub w
Oddziale, zwłaszcza podczas rozmowy telefonicznej, nawet jeżeli rozmówca podaje się za pracownika Banku, pracownika
organów państwowych (np. Policji) lub osobę bliską;
b) nieinstalowania oprogramowania z przesłanych linków ani w trakcie rozmowy telefonicznej, dotyczącej rachunku
Klienta lub środków na nim zgromadzonych, nieklikania w linki czy załączniki przysłane w e-mailach, SMS-ach czy na
komunikatorach w przypadku braku pewności, że pochodzą od zweryfikowanego nadawcy, a także nieprzekazywania Instrumentu
Płatniczego, Nazwy Użytkownika, PINu, ePINu, CitiPhone PINu, PINu Citi Mobile Token, Kodu BLIK, CVV2/CVC2, Hasła 3D
Secure na stronach internetowych lub w aplikacjach, do których dostęp uzyskiwany jest przez linki przesłane przez
nieznane lub niezweryfikowane osoby, w tym także na stronach internetowych lub w aplikacjach zawierających znaki
graficzne Banku;
c) nieprzekazywania Instrumentu Płatniczego, Nazwy Użytkownika, PINu, ePINu, CitiPhone PINu, PINu Citi Mobile Token,
Kodu BLIK, CVV2/CVC2, Hasła 3D Secure, w celu otrzymania zapłaty w przypadku Transakcji dokonywanych na odległość, bez
fizycznego przedstawienia Karty."/
Niestety, zamiast szeroko edukować klientów wysyłając to samo, tylko napisane ludzkim językiem, do przeczytania, bank
wsadza to w różne miejsca regulaminu, by potem móc oszukanych klientów odsyłać z kwitkiem.
*Sam wykaz zmian w regulaminie to 22 strony.* Nie regulamin, tylko wykaz zmian. Powaga.
Jaki procent klientów poświęci czas na uważne przestudiowanie tego i wyłapie nowe obowiązki?
Dalsze oszałamiające ciekawostki to:
/
"§ 17 ust. 27. Klient zobowiązany jest do:
...
c) instalowania aplikacji pochodzących jedynie z autoryzowanych sklepów online z aplikacjami, takich jak Google Play
oraz AppStore,"/
(Strzeżcie się klienci używający Linuksa lub Windows - naruszacie regulamin kart Citi, zwłaszcza jeśli zainstalowaliście
coś z płyty lub bezpośrednio od producenta.)
/"l) dokładnego zapoznawania się z wiadomościami i komunikatami ostrzegającymi przed oszustwami i ryzykami dla
bezpieczeństwa usług płatniczych, udostępnianymi i przesyłanymi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (na
stronie internetowej https://uokik.gov.pl/), przez Komisję Nadzoru Finansowego (na stronie internetowej
https://www.knf.gov.pl/) oraz przez Bank na stronie internetowej Banku
(https://www.citibank.pl/uslugi-online/bezpieczenstwo/), poprzez Citi Mobile, Usługę bankowości elektronicznej Citibank
Online lub poprzez Usługę bankowości telefonicznej CitiPhone oraz kontaktowania się z Bankiem w razie powzięcia
jakichkolwiek wątpliwości bądź problemów ze zrozumieniem poszczególnych wiadomości i komunikatów,"
/
(Ilu z was regularnie zapoznaje się z zawartością choćby tylko dwóch pierwszych podanych stron?)
/"o) *okresowego aktualizowania* PINu, ePINu, CitiPhone PINu, PINu Citi Mobile Token, Kodu BLIK, *CVV2/CVC2*, Hasła 3D
Secure."/
(Hm, jak się aktualizuje CVV2/CVC2 inaczej niż wymieniając kartę na nową?)
To tylko cytaty ze stron 17-19.
Dla zainteresowanych: https://www.citibank.pl/files/documents/credit-cards/wykaz-zmian_pl.pdf
No cóż, Citi jest znany z wprowadzania istotnych zmian pomiędzy powodzią zmian redakcyjnych lub zmian słów
"autoryzacyjny" na "uwierzytelniający".
(A w tych samych dniach wchodzą też zmiany w innych regulaminach, na szczęście znacznie bardziej zwięzłe.)
--
Roman
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://listy.icm.edu.pl/pipermail/karty/attachments/20240420/44c9a230/attachment.htm>
More information about the Karty
mailing list