[Karty] Czy BPH jest bankiem?

Michał Leśniak michall at isn.pl
Tue May 31 14:02:26 CEST 2011

Tochę mi opadają ręce, ale może fachowe siły doradzą co mogę zrobić w opisanej sytuacji.

BPH nie realizuje orzeczeń Arbitra Bankowego.

W skrócie moja historia:

BPH nie wykonał polcecnia zapłaty w celu spłaty zadłużenia mojej karty
kredytowej.
Następnie naliczył mi karę i odsetki za brak spłaty w terminie.
Wielokrotnie zgłaszałem reklamacje w oddziale i na infolinii. Przez kilka
miesięcy żadnej reakcji.
Wreszcie zamknąłem konta i kartę w BPH i przekazałem sprawę do Arbitra.
Po tej akcji BPH przesłał mi przelewem zwrot kary, każac mi zapłacić za przelew.
Nie odebrałem.
Arbiter orzekł, że Bank ma mi oddać karę, odsetki, udokumentowane koszty i
opłatę za Arbitra. Bank miał na to 14 dni.
Po przekroczeniu wszelkich terminów na moim koncie znalazł się zwrot kary. Bez
dodatkowych kosztów.
Zadzwoniłem do banku - otrzymałem propozycję złożenia reklamacji. Odmówiłem, bo
te zupełnie nie działają. Dodatkowo, mimo mojego żądania usunięcia moich danych
osobowych bank do identyfikacji wykorzystał nazwisko panieńskie mojej mamy. Na
moje pytanie jak długo od zamknięcia rachunku przechowuja moje dane osobowe
otrzymałem od dwóch osób odpowiedź, że mogę je zastrzec na piśmie . Tyle że ja
to już zrobiłem!

Czy BPH jest bankiem? W każdym razie nie zachowuje się jak bank i odradzam
jakichkolwiek z nim kontaktów. Na każdy problem odpowiedzią jest "proszę złożyć
reklamację", a te giną jak w czarnej dziurze.

pozdrawiam

Michał