[Karty] Płatności mobilne NFC w Inteligo

Michal Macierzynski amra at onet.pl
Sat May 22 05:00:50 EDT 2010

Wiadomość napisana przez Roman Habrat w dniu 2010-05-22, o godz. 01:01:

> To jak ją nalepiłeś? Nie na klapce od środka?

Nie domykala sie niestety ;) Teraz czekam na futeral do iphone to wsadze miedzy telefon a ochraniacz ;)

> [...]
> i chwalić się "płatnościami zegarkiem".
> (Albo do krawata i chwalić się "płatnościami krawatem"... ;))
>
> Ale można ją też łatwo zgubić, a spora część tej całej idei
> polega na tym, że własnego telefonu to raczej każdy pilnuje.
>
> Dlatego zapewne (oraz ze względów marketingowych) zdecydowano
> o sztywnym powiązaniu z aparatem, nawet ryzykując uwalenie pomysłu
> z powodu nikłego wyboru odpowidnich modeli.
> Zaletą natomiast jest informacja na wyświetlaczu o płatności
> oraz możliwość zablokowania funkcji płatniczej w ustawieniach.
>
> Pożyjemy, to zobaczymy, która technologia stanie się dominująca.

Problemem moze byc certfikacja, ktora moze trwac ze hohoho. Wiec albo to bedzie modul uniwersalny, ktory dolaczysz do kolejnej rzeczy, albo ceryfikujesz kazda rzecz z osobna. A to i rok i wiecej dla kazdej rzeczy moze trwac. Nalepka w uniwersalnym ksztalcie jest czyms takim. KOlejne rzeczy - to musi trwac. Nawet zegarki zblizeniowe sa wszystkie takie same i roznia sie szczegolami typu kolor tarczy, etc.