[Karty] Odp: Re: Bardzo niecodzienna promocja i stałe 3% prowizji gdy VISA w Europie

Roman Habrat Roman.Habrat at asseco.pl
Thu Jun 21 22:57:36 CEST 2007

Adrian - zapisano w dniu 2007-06-21 21:49:00:

> Jest jednak co najmniej jeden bank w tym kraju, który
> rozlicza transakcje zagraniczne bezpośrednio w PLN i z tego powodu nie
> stosuje prowizji pośrednich. Może wiecie, może nie, ale jest nim
> niepozorny Polbank. Empirycznie przekonałem się, iż płacąc kredytówką
> Polbanku za transakcje w GBP, EUR czy USD, czy jakiejkolwiek walucie
> można sporo zyskać.
> Aby nie być gołosłownym poniżej zapis moich transakcji z majowego
> wypadu do Toskanii.
>
> (...)
>
> Jak widać można płacąc karta kredytową uzyskać lepsze kursy niż
> [...]

Te kursy wyglądaja nieźle, lecz w regulaminie Polbanku jest taki zapis:
"§ 15 - Transakcje w walutach obcych są przeliczane na walutę
 rozliczeniową po kursie organizacji rozliczającej Transakcję.
 Gdy waluta Rachunku Karty i waluta rozliczeniowa są różne,
 Transakcje są przeliczane z waluty rozliczeniowej na walutę
 Rachunku Karty po kursie obowiązującym w Banku w chwili
 rozliczenia Transakcji."

Z tego wynika przeliczenie najpierw z np. Euro na USD (wg kursu VISA),
a potem z USD na PLN (wg kursu banku). Być może bank ma jakiś
rewelacyjny kurs przeliczenia, ale to może się wkrótce skończyć.
Może tam trwa podobna wsteczna promocja, którą ogłoszą tuz przed
zakończeniem... Byłbym ostrożny.