[Karty] Bardzo niecodzienna promocja i stałe 3% prowizji gdy VISA w Europie

Adrian Kurowski adrian.kurowski at kartyonline.pl
Thu Aug 16 23:04:34 CEST 2007

> Faktycznie zapis regulaminowy mówi co mówi, ale test empiryczny mnie
> najbardziej przekonuje. Call center twierdzi, iż są transakcje są
> przewalutowywane bezpośrednio na PLN bez prowizji, a kursy zdają się to
> potwierdzać. Popytam znajomych i zobaczymy co wyjdzie z tego wywiadu :)

I po paru tygodniach okazało się, iż Polbank rzeczywiście przewalutowuje
transakcje realizowane swoimi kredytówkami bezpośrednio z waluty dokonania
transakcji na PLN, co w przypadku mojej empirii dało spore oszczędności :)

Spójrzcie na ichni regulamin i par. 15:

Transakcje w walutach obcych są przeliczane na walutę rozliczeniową po
kursie organizacji rozliczającej Transakcję. Walutą rozliczeniową jest złoty
polski (PLN).

http://www.polbankefg.pl/download/regulamin_kart_kredytowych.pdf

Na marginesie traci przy tym chyba spore źródło przychodów z tytułu prowizji
za przewalutowanie :) ale w sumie dla klienta to dobrze!