Odp: [Karty] Kontakt Nordea

Roman Habrat Roman.Habrat at asseco.pl
Thu Sep 21 14:03:54 CEST 2006

KK - zapisano w dniu 2006-09-21 10:12:25:
> Czy macie może kontakt do kogoś w Nordei w centrali w departamencie
> kredytów hipotecznych? Chcę (chciałem) u nich wziąć kredyt hipoteczny,
> złożyłem papiery, wszystko cacy, ale tuż przed samym podjęciem decyzji
> REP obsługujący mnie ze strony nordei zaczął bąkąc coś o odmowie kredytu
> (choć wszystkie przesłanki były w porządku), podając totalnie odjechaną
> argumentację, a kończy to bąkanie, iż właściwie rozwiązaniem jest
> wzięcie dużo większego kredytu (nie tylko na zakup ziemi, ale i budowę
> domu). Do tego stopnia jest to niejasne, iż chciałbym to sprawdzić u
> [...]

(O, hris zmienił podpis na inicjały. No, no. Jak w odpowiedziach będa
jakieś aluzje do Multibanku to tylko z powodu nieuwagi odpisujących. ;)

Kontaktem do Nordei niestety nie pomogę, lecz poprę cię swoją opinią,
że nie znam racjonalnych przyczyn dla których dużo większy kredyt byłby
akceptowalny a niższy nie. Nawet przyjmując istnienie rozróżnienia
kredytów ze względu na cel (zakup ziemi lub budowa), gdyż zabezpieczenie
jest w obydwu to samo i oprocentowania takich się zasadniczo nie różnią,
a także obydwa są wyłączone z rygorów ustawy o kredycie konsumenckim.

Jedyną przesłanką, jaka się nasuwa, jest różnica wysokości prowizji
reprezentanta, więc chyba pozostaje obstawać przy swoim lub próbować
przez innego reprezentanta. Ewentualnie są jeszcze inne banki.