Odp: Re: [Karty] Czipowanie zagranicą

Roman Habrat Roman.Habrat at asseco.pl
Mon May 29 17:28:15 CEST 2006

ST - zapisano w dniu 2006-05-29 15:57:46:

> służyło prawie wyłącznie wyprowadzeniu pieniędzy
> (zapłaceniu podatków we Francji, zamiast w Polsce).
> --
> Roman
>
> Bardzo wątpliwe. We Francji CIT wynosi 35%, w Polsce 19.
> Nawet jeśli zarząd Orange bardzo kocha Francję, to nie wiem,
> czy chciałby płacić za tę miłość 16% zysku?

No zaraz, 35% z tej transakcji wskakuje w całości do kieszeni
jednego z udziałowców - Państwa Francuskiego, a pozostałe 65%
pomniejszone o 38,475% ( = (100% - 19%) * 47,5% <- udział w TPSA)
czyli 26,525%, dzieli się na właścicieli France Télécom
proporcjonalnie do ich udziałów.
Kto na tym traci?
- Polska: 19% (CIT)
- Pozostali akcjonariusze TPSA: 42,525% (w tym też Skarb Państwa).

Tak więc, dlaczego zarząd Orange miałby nie chcieć?

PS. Z wysokością tej kwoty jest jak z wroną z dowcipu
"Dlaczego wrona siedzi na czybku drzewa?". ;)