Re: [Karty] jak to z KK i PZ było

Dawid Kulbicki dkulbicki at wp.pl
Tue Jan 17 13:47:30 CET 2006

krzysztof korus wrote:
> Co miał
> zatem ustawodawca na myśli wprowadzając takie >ograniczenie? IMHO miał
> to, żeby nie można było wysyłać takich płatności.
> Ja zrozumiałem, że BPH zrobił tylko jedną PZ, a nie kilka. Jeśli
> zrobił kilka PZ, żeby zmieścić się z dużą płatnością w ograniczeniu
> 1000 euro, to masz Krzysztof rację - to jest obejście przepisów
> ustawy. Tylko ciągle to nie ma większego znaczenia, bo jest możliwość
> odowłania PZ. A propos tego i następnych maili - jak już kilka razy
> to robiłem tutaj, odradzam szczerze Kolegom i Koleżankom wykładnię
> [...]

To nie była wykładnia a raczej wolne przemyślenia "nocnego Marka". Wykładnia
to nie w takiej formie.

 w szczególności jeśli chodzi o wnioski
> wyprowadzane z kilku przepisów (z art. A k.c. w zw. z art. B k.c. w
> zw. z art. C prawa bankowego etc., vide nieznana mi dotąd wykładnia
> art. 450 i 456 przez Dawida :o)

Przecież napisałem że 456 nie będzie miał zastosowania, wykładnia 450
pochodzi właśnie z komentarza :)

 albo jeśli chce się odwoływać do
> klauzul generalnych, jak art. 353(1) k.c.

Przecież sam przed chwilą napisałeś, że działanie banku zmierza do obejścia
prawa ;)

 To są niebezpieczne
> narzędzia i pójście na tej podstawie do sądu (bez względu na to, czy
> się ma racje),

Ja nie mam zamiaru i pisanie na grupie jest świetnym sposobem na
zweryfikowanie poglądów.

> W każdym razie jeśli chcecie się oprzeć na
> takich przesłankach prawnych, to lepiej najpierw skoczyć do
> biblioteki lub księgarni i przeczytać komentarz do przepisu. A
> najlepiej, aby ostudzić gorącą głowę, zadzwonić do jakiegokolwiek
> prawnika, choćby studenta, byle tylko nie ulec myśli, że korzystna
> dla mnie wykładnia przepisu jest jedyną możliwą i słuszną wykładnią
> przepisu.

Komentarzy to ci u mnie dostatek a i studentem kilka lat temu byłem. Może
cywilista ze mnie nie jest wspaniały, ale cóż na moje potrzeby wystarcza.
Zresztą cywil to najbardziej zawiła dziedzina prawa, świetnych cywilistów
mało, a i tak prawie każdy ma inne zdanie.

--
Dawid