[Karty] bank robi mi dobrze

Stanisław Tabor stabor at pol.pl
Sun Jan 15 14:27:52 CET 2006

Kilka dni temu bank zablokował mi kartę. Stało się to (jak się domyslam) z powodu kilku nietypowych transakcji, jakich okonałem w ostatnich dniach, które spowodowały wapadnięcie mojej karty z profilu standardowego.
O zablokowaniu dowiedziałem się oczywiście nie przez telefon, SMS czy e-mail lub wiadomość na personalnej stronie internetowej, lecz od merczanta, gdzie płaciłem kartą i kiedy centrum autoryzacji uniemożliwiło transakcję. Zablokowanie jest definitywne, w niezbyt odległej przyszłości zostanie wydana nowa karta.
Pytania do kolegów bankowców:
1. czy tak robia wszystkie banki, czy tylko mój żubr/pingwin?
2. czy nie istnieją "miękciejsze" sposoby ochrony klienta przed fraudami (np. telefon z pytaniem czy wszystko jest ok.)?
3. (tylko do pracowników ww banku) czy strona personalna pekao24 służy wyłącznie do promowania najdroższych w Europie kredytów?
Być może, wykazana przez bank nadopiekuńczość skłoni mnie do lepszego wyboru banku - o ile taki jest możliwy.
ST