RE: [Karty] Pytanie o karty przedpłacone

krzysztof korus hrisinthemorning at wp.pl
Fri Aug 4 14:12:04 CEST 2006

Tak, wiem, że WBK forsuje tezę o ipe. Niemniej jednak moim zdaniem o ipe
możńa mówić co najwyżej w przypadku ich karty niedoładowywalnej. Nie
można mówić o ipe jeśli ich karta jest doadowywalna na jakiś rachunek
bankowy a nie bezpośrednio na kartę. A czy wbk gdzieś oficjalnie
stwierdził, że jest to jeden rachunek zbiorczy, czy tylko w rozmowie
prywatnej? Ueip nie jest takie niedostosowane, to jest instrument
dostępu na odległość z art. 2 pkt 4, pytanie tylko czy per analogiam
przepisy o kartach czy o ipe. W zaleceniach unijnych nie ma problemu -
jest to remote access instrument i stosuje się zasady, które u nas
przewidziano dla karty płatniczej.
kk