[Karty] Pytanie o karty przedpłacone

Dawid Kulbicki dave at karty.info
Fri Aug 4 13:42:43 CEST 2006

krzysztof korus napisał(a):
> O ile zdążyłem sprawdzić, BZ WBK sprzedaje na
> poczcie również karty doładowywalne , nie żądając danych nabywcy. Jak w
> takim razie rachunek takiej karty jest prowadzony? Jako jakiś wspólny
> dla wszystkich kart przedpłaconych (zasadniczo w polsce nie wolno
> prowadzić rachunków anonimowych)?

BZWBK omija ten problem szerokim łukiem twierdząc, że jest to instrument
pieniądza elektronicznego. Oczywiście każda karta posiada anonimowy
rachunek rozliczeniowy, chociaż BZWBK twierdzi, że jest jeden rachunek
zbiorczy (a w to nie wierzę).

Inna sprawą jest fakt , że karta doładowywalna nie mieści się w
definicji ipe. Wszystko jest zawieszone w próżni. Moim zdaniem wynika to
z niedostosowania ustawy o eip do rozwoju technologicznego na rynku.

--
Dawid