[Karty] Ryanair

Tomasz Staszewski karty@listy.icm.edu.pl
Mon Nov 21 04:45:40 CET 2005

U¿ytkownik Marcin Nowakowski napisa³:

> Nie wiem jak dzia³a Rynair, ale przy p³atno¶ciach bezgotówkowych w
> walucie innej ni¿ PLN bank obci±¿a kartê po kursie z dnia ksiêgowania, a
> nie autoryzacji (choæ z Twojego tekstu wynika, ¿e walut± by³y PLN).

Ale tutaj transakcja by³a w PLN (jak zreszt± dla wszystkich biletów na
podró¿e rozpoczynaj±ce siê w Polsce).

Ta pewnie przechodzi³a przez CA irlandzkie.
Jak chwilê pó¼niej kupowa³em w tym samym Ryanie bilety w GBP to BPH
przeliczy³ to na z³otówki.
Z kronikarskiego obowi±zku: kurs ¶redni NBP z dnia rozliczenia + 0,61% -
chyba nie¼le.
Zrealizowane w tych samych datach (i zakup i rozliczenie) zakupy w EUR:
NBP+ 1,55%; rozumiecie to?

pzdr

Tomek