[Karty] RE: [Karty] RE: [Karty] Szybkość bankom atów (było: czyżby falstart?)

Szymanski Krzysztof karty@listy.icm.edu.pl
Wed, 9 Nov 2005 13:43:28 +0100

Obawiam się działają tak samo - możliwe, że słyszałeś jeszcze prace dyspensera, który był w czasie powrotu pasa transportu .
Poza tym drukarka igłowa nie szumi łagodnie tylko mach głowica w lewo i  prawo co przy zużytym mechanizmie potrafi nieźle hałasować.
Co do PIN-u to może być zabrudzona klawiatura i nie wciskająca się do końca któraś cyferka - pamiętaj, że PIN weryfikuje system w którym prowadzona jest karta, a nie system obsługujący bankomat.

ksz

-----Original Message-----
From: karty-admin@listy.icm.edu.pl [mailto:karty-admin@listy.icm.edu.pl] On Behalf Of Roman Habrat
Sent: Wednesday, November 09, 2005 12:50 PM
To: karty@listy.icm.edu.pl
Subject: Odp: [Karty] RE: [Karty] Szybkość bankomatów (było: czyżby falstart?)

K.Sz. - zapisano w dniu 2005-11-09 11:33:59:

> Bankomat nie może odliczyć w czasie autoryzacji - bo to w niej
przychodzi informacja ile sztuk i z jakiej kasety ma
> wydać:) Prawdopodobnie po prostu szybciej dostał autoryzacje, a szum,
który słyszałeś to drukarka/ki

Widocznie bankomaty Euronetu (przynajmniej ten w Tesco
na Kabatach w DC) pracują inaczej niż te z Pekao.
Może też była to jakaś próbna wersja oprogramowania?
To co słyszałem PO wydaniu banknotów to na pewno było
odliczanie (szlap, szlap, szlap, terrrr), a nie szum drukarki.

 W każdym bądź razie trwało to ekspresowo: PIN, kwota 1000,
info o autoryzacji (ze 3 sekundy) i wysunięcie pliku,
potem 3-4 sekundy tego odliczania, podczas którego wyjąłem
banknoty, prawdopodobnie równolegle trwało zgrzytanie drukarki,
bo zaraz potem wysunął się prawidłowy kwitek.

Martwi mnie natomiast co innego: ostatnio na dwie wypłaty
w Euronetach obydwie nie zautoryzowały PIN-u za pierwszym razem,
tylko kazały podawać go drugi raz. Rozumiem, ze raz mogłem się
pomylić, ale tak zaczynam się zastanawiać, czy aby ktoś tam
nie wymyślił, że dla większych kwot wymaga się powtórnego
podania PIN dla skonfundowania ewentualnego złodzieja.