[Karty] Re: Duze zmiany w ofercie KK Citka

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 17 Jun 2005 18:08:56 +0200

> O ile inne przyklady byly OK, ten jest zly (nie tylko Ty go podales).
>
> Karta Kredytowa nie pomaga przy stalym jej korzystaniu, bo juz od
> nastepnego miesiaca, masz wydatki zwiazane z jej splata. Przy stalym
> korzystaniu KK absolutnie nie daje _zadnego_ odroczenia. Warto o tym
> pamietac.

Choć to nie mój przykład, to wtrące swoje 5gr :-) gdyż w przykładzie nie
chodziło
o odroczenie płatności (bo odroczenie jest faktycznie jednorazowe i tylko
wtedy
gdy spłaci się je w całości), co przede wszystkim o płynność finansową. I
karta kredytowa
taką płynność zapewnia, mogę jednorazowo kupić coś dziś i rozłożyć spłatę
tego wydatku
na na kilka miesięcy (np. wspomniane powyżej prezenty świateczne czy
wyjazd wakacyjny).

Oczywiście istnieją inne formy kredytu (w tym ratalnego), które również dają
nam ten sam efekt płynności finansowej, nawet za niższą cenę (bądź nawet
bez żadnego dodatkowego kosztu,gdy trafimy na realne raty 0 procent),
jednakże
mają swoje wady typu jednorazowość, konieczność dostarczenia dokumentów itp.

Co więcej - korzystanie z tego rodzaju kredytu (w szczególności kredytu
karty
kredytowej) niekoniecznie jest wykorzystywane tylko przez osoby, których nie
stać
finansowo na dany zakup. Poprawy płynności finansowej kartą kredytową jest
wykorzystywana również przez osoby, które mogą i stać je zapłacić swoimi
pieniędzmi, ale z różnych powodów wolą płatność rozłożyć na dłuższy okres.

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz