[Karty] oddalone zazalenie na bte

Tomasz Waszczynski karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 1 Feb 2005 00:51:42 +0100

> Czyli:
> Art. 840. § 1. Dłużnik może w drodze procesu żądać pozbawienia
> tytułu wykonawczego wykonalności w całości lub części albo ograniczenia:
> 1) jeżeli przeczy zdarzeniom, na których oparto wydanie klauzuli
> wykonalności;

> Czy teraz jeszcze moge to zrobic, czy tez termin mi przepadl (o
> wydaniu klauzuli wykonalnosci bte dowiedzialem sie w pazdzierniku)?

Wniesienie powództwa opozycyjnego jest możliwe dopóty, dopóki toczy się lub może się toczyć egzekucja, czyli dopóki całe zobowiązanie określone w BTE nie zostanie wyegzekwowane. Jeśli zostanie wyegzekwowane, to wówczas pozostaje jedynie powództwo o odszkodowanie na zasadach ogólnych.

Na marginesie - podstawa powództwa z pkt 2 najczęściej bywa właściwa.

Washko