[Karty] Re: Walki z VW Bank Direct

krzysztof korus karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 22 Feb 2005 23:02:58 +0100

He he, wiedziałem, że SebMal się odezwie :o)
W przypadku zniszczenia/utraty tokena wysokość szkód ograniczona jest przez
wartość samego tokena, natoamist w przypadku utratu karty nie mają z
wartością karty (nikłą) nic wspólnego. I dlatego casum sentit działa wobec
szkód z uszkodzonego tokena a nie działa wobec szkód z utratu karty w ich
zakresie wynikających z nieuprawnionego jej użycia
hris

-----Original Message-----
From: karty-admin@listy.icm.edu.pl
[mailto:karty-admin@listy.icm.edu.pl]On Behalf Of Sebastian Malarz
Sent: Tuesday, February 22, 2005 9:50 PM
To: karty@listy.icm.edu.pl
Subject: Re: [Karty] Re: Walki z VW Bank Direct

> 1. Skoro Bank zastrzega sobie własność tokena, zgodnie z zasadą casum
> sentit
> dominus Bank ponosi ryzyko utraty i uszkodzenia rzeczy

He he he :-))) gdyby było tak jak mówisz to tak samo powinno być z kartami
płatniczymi,
które skoro są własnością banku (a nie posiadacza), wówczas to bank powinien
ponosić
ryzyko związane z utratą karty :-) Idąc dalej tym rozumowaniem - skoro karta
jest własnością
banku, a klient np. ją zgubił, wówczas bank powinien domagać się od
klienta... jakiegoś
odszkodowania skoro zgubił coś, co należało do banku, a bank tylko klientowi
udostępnił
do używania :-))

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz