[Karty] Re: Walki z VW Bank Direct

Dawid Kulbicki karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 22 Feb 2005 21:25:46 +0100


> Trza Szanownemu VW Bank odpisać tak (skrótem w punktach, zachęcam do
> ukwiecenia :o)

Dzięki za ukierumkowanie

> 4. Postanowienie kształtujące odpowiedzialność posiadacza jako gwarancyjną
> (na zasadzie ryzyka), odbiega od modelu odpowiedzialności preferowanego
> przez ustawodawcę, czyli odpowiedzialności na zasadzie winy (art 471 
> k.c.).
> W umowie z konsumentem stanowi to naruszenie dobrych obyczajów, skutkujące
> utratą przez postanowienie mocy wiążącej w myśl art 385(1) par. 1 k.c.

Tego łącznia mi brakowało

> 5. Jeśli postanowienie regulaminu nie ma mocy wiążacej, bank na jego
> podstawie nie może żądać zapłaty, a jeśli zapłatę otrzymał - podlega ona
> zwrotowi w trybie przepisów o nienależnym świadczeniu (art 411 k.c.).

A może 410 k.c.??

> Odpowiedzialność Dawida wraca do odpowiedzialności na zasadzie winy z art
> 471 k.c. Bank, pragnąc uzyskać od Dawida odszkodowanie, winien wykazać
> przesłanki w przepisie przewidziane.
> tak to wygląda od strony kace. Od strony praktycznej - multos po sondas
> szwendandos

Nie mam zamiaru, ale poinformuję listę o wynikach. Jutro ślę reklamację.

Dzięki wszystkim za pomoc

Dawid Kulbicki
Niby też prawnik :)
ale raczej nie praktyk