[Karty] SEPA

krzysztof korus karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 17 Feb 2005 22:13:13 +0100

E, SEPA to nie ma być jakaś organizacja, to są nowe ramy prawne dla
płatności w ramach Unii. A w sumie nie nowe, tylko poprawione. Chodzi o
połączenie dotychczasowych aktów prawnych w jeden system, aby płatności w
ramach unii były tak łatwe i tanie jak wewn państwa członkowskiego. Gdy w
ubiegłym roku rozmawiałem z bankowacami niemieckimi odpowiedzialnymi za
lobbying nad SEPA, to najbardziej ich wtedy interesowało ogólnoeuropejeskie
polecenie zapłaty i przelewy. Wobec kart płatniczych i korzystających z
bankowości elektronicznej postulują zaostrzenie odpowiedzialności
posiadacza.
hris
-----Original Message-----
From: karty-admin@listy.icm.edu.pl
[mailto:karty-admin@listy.icm.edu.pl]On Behalf Of Mariusz A. Jasiński
Sent: Thursday, February 17, 2005 9:13 PM
To: KARTY
Subject: [Karty] SEPA

Jednolity Europejski Obszar Płatniczy (Single European Payments Area,
SEPA) umożliwi dokonywanie transakcji płatniczych we wszystkich 25
krajach Unii Europejskiej z jednego konta bankowego lub przy
wykorzystaniu jednej karty płatniczej.
... itd.
http://kartyonline.net/niusy.php?id=1537

Ja mam pytanie czym to się ma różnić od systemów Visa czy Mastercard? Bo
ja nie rozumiem celowości tego SEPA.

MJ