[Karty] Re: [Karty] Co trzeci Polak ma kartę płatniczą

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 15 Feb 2005 21:38:00 +0100

> Właśnie dostałem kolejną, pocztą.
> Co mnie bardzo bawi - banki wysyłają karty w niepodpisanych kopertach
> z drobnymi nadrukami. Widać, że list nie jest prywatny.
> Jeżeli taka dostaję, od razu wiem że to jakaś tajna przesyłka z banku.
> Gdybym był złodziejem ze skrzynek, to przede wszystkim zwracałbym
> uwagę na koperty urzędowe bez podanego nadawcy. One na pewno są ważne.
>
> Kocham takie metody zabezpieczeń.

Dlaczego krytykujesz taki sposób pakowania kart? I dlaczego uważasz, że ten
sposób zabezpieczenia jest zły, jaki Twoim zdaniem byłby lepszy?

Rozumiem, że oceniasz potencjalnego złodzieja skrzynek według własnego
uznania i własnej oceny które przesyłki są ważne, a które nie? :-))
A co jeśli złodzieje mają inne zdanie na ten temat i inne odczucia wobec
przesyłek niż normalny, uczciwy człowiek? :-))

Trudno poza tym, aby banki pakowały karty w listach, które - jak
sugerujesz - mają
wyglądać jak listy prywatne. Byłoby dziwne również, aby banki pakując karty,
drukowały
na nich dużymi literami "uwaga - w kopercie znajduje się karta płatnicza"
:-)

Nie zgodzę się poza tym, że zwracają uwagę - jak to napisałeś - "koperty
urzędowe
bez podanego nadawcy". Raz, że nie wiem co znaczy "koperty urzędowe" (znaczy
się,
takie na których adres jest wydrukowany a nie wypisany ręcznie? :-) a dwa,
że akurat
urzędowe koperty dane o nadawcy mieć powinny. Jak dla mnie tego typu koperta
wygląda po prostu jak papierowy spam marketingowy, którego niestety każdy z
nas
chyba otrzymuje coraz więcej.

Zresztą co tu dużo dywagować - to, że w liście jest karta wiadomo już jak
się weźmie
kopertę do ręki, nie trzeba żadnych dodatkowych analiz koperty dokonywać
:-)))

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz