[Karty] RE: [Karty] Nowe kredytówki BZWBK i PIN - czegoś n ie rozumiem...

Filip Wyszomirski karty@listy.icm.edu.pl
Mon, 11 Apr 2005 17:14:47 +0200

> ... albo coś źle zrozumiałem z informacji małketingowych rozsyłanych
> razem z nowymi kartami. Po ich przeczytaniu myślałem że:
> a. jeżeli POS obsługuje chipa - wtedy wymusza jego użycie i
> następuje autoryzacja PINem
> b. jeżeli POS nie obsługuje chipa - wtedy odczytanie paska
> magnetycznego i autoryzacja podpisem.
> Nową kartą dokonałem jak na razie kilka transakcji i wszystkie
> dokonane były za pomocą paska magnetycznego i autoryzowane PINem, co
> jest dla mnie mocno zastanawiające - w tym momencie zamiast
> superbezpiecznego PINa z chipem mam zerobezpieczny pasek magnetyczny
> [...]

Nie wszystkie terminale umożliwiają akceptację PINem (np. brak PINpadu). Dla
nowych kart BZ WBK pierwszym sposobem autoryzacji jest PIN (bez względu na
to czy terminal obsługuje chipa). W przypadku transakcji "z paska" PIN
sprawdzany jest w systemie bankowym, nie na karcie (oczywiście nie ma go na
pasku).

Pozdrawiam,
Filip