[Karty] Nowe kredytówki BZWBK i PIN - czegoś nie rozumiem. ..

Roman Sąsiada karty@listy.icm.edu.pl
Mon, 11 Apr 2005 08:29:44 +0200

... albo coś źle zrozumiałem z informacji małketingowych rozsyłanych
razem z nowymi kartami. Po ich przeczytaniu myślałem że:
a. jeżeli POS obsługuje chipa - wtedy wymusza jego użycie i
następuje autoryzacja PINem
b. jeżeli POS nie obsługuje chipa - wtedy odczytanie paska
magnetycznego i autoryzacja podpisem.
Nową kartą dokonałem jak na razie kilka transakcji i wszystkie
dokonane były za pomocą paska magnetycznego i autoryzowane PINem, co
jest dla mnie mocno zastanawiające - w tym momencie zamiast
superbezpiecznego PINa z chipem mam zerobezpieczny pasek magnetyczny
i PIN, co mnie średnio zadowala. Zresztą, na stronie
http://www.bzwbk.pl/u235/navi/203040 pisze że "W przypadku, gdy
terminal w sklepie nie wymaga od Ciebie podania numeru PIN,
transakcja będzie autoryzowana podpisem." - zawsze mi się wydawało,
że to bank-wydawca decyduje o wymuszaniu lub niewymuszaniu PINu.
Cóz teraz z tym począć ?

Pozdrawiam...

Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl