[Karty] Dzisiejsza Rz

Roman Habrat karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 10 Sep 2004 15:06:18 +0200

Dnia 2004-09-10 12:54, Użytkownik sebmal@onet.pl napisał:

> Mnie akurat nie tyle chodziło o same umowy, co raczej o sformułowanie, iż
> kara (do 5 mln grzywny lub więzienie do 3 lat) grozi PRACOWNIKOM BANKÓW :-))

Formalnie nie jest to błędne, choć z pozoru śmiesznie brzmi.
Skoro dla wydawcy jedną z przewidzianych kar jest trzyletnie więzienie,
to musi ono dotyczyć konkretnej osoby fizycznej, a nie osoby prawnej
jaką jest bank. A zatem bedzie dotyczyć najpewniej zarządu, a przecież
członkowie zarządu są jak najbardziej PRACOWNIKAMI banku wydającego karty.

Sugestie, jakoby kara miała dotyczyć WŁAŚCICIELA banku wydawcy,
z góry odrzucam.
Nikt nie będzie ciągał tysięcy akcjonariuszy po sądach i więzieniach.