[Karty] Re: [Karty] Re: Posługiwałsięsklonowanąkar tąpłatniczą

Piotr J. Ochwal karty@listy.icm.edu.pl
Sat, 30 Oct 2004 20:47:39 +0200

Wojciech Frabinski wrote:
> Ale jaki sens miało by wprowadzanie takich zabezpieczen dla bankomatow ?

Zmniejszenie o ileś tam procent liczby nadużyć

> Zamiast uzywac bialych plastikow skimerzy brali by dowolne inne karty z
> paskiem (czy tez inne karty bankowe) i tyle.

Wszyscy? W kilku głośnych przypadkach, o których wiemy, były w użyciu
własnie białe plastiki, a nie "dowolne inne karty z paskiem". Zresztą
naniesienie poprawnego zapisu na "pusty" pasek jest prostsze i
trwalsze niż na podkasowany. I to trzeba go porządnie podkasować.

> Slyszales o funkcjonowaniu takich zabezpieczen

Są czytniki wyposażone w minikamerę CCD + prosty analizator
podejmujący decyzję "czy to, co jest w czytniku, to karta bankowa, czy
biały plastik"

> To coś mało tych VE widziałeś

Tak podejrzewałem. Zawsze mawiam, że człowiek uczy się całe życie.