[Karty] Re: Posługiwał się sklonowaną kartą płatniczą

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Sat, 30 Oct 2004 15:01:42 +0200

> No bo jest zabezpieczona. Niektóre czytniki potrafią sprawdzić
> właściwości np. optyczne powierzchni karty. W szczególności potrafią
> wykryć "biały plastik", brak elementów świecących w UV i tak dalej.

Bez przesady, takie sprawdzanie to co najwyżej chyba jako ciekawostka :-)
UV zresztą nie jest obligatoryjny dla wielu kart.

> Poza tym skimming karty można stwierdzić również metodą wykrywania
> efektów "jitterowych" (czyli nierównomierności zapisu paska
> magnetycznego

Też nie do końca, bo w tej metodzie efektów jittera się nie "wykrywa"
ale porównuje się go do innych kart z danego banku (urządzenia kodującego)
co może czasem dać jakiś dodatkowy dowód na to, że karta ma inny niż
oryginalny zapis magnetyczny (czyli, że mogła być skimowana).

> co pokazywał w zeszłym roku Jacek Biskupski w
> Szczytnie), ale nie wiem, czy są już na rynku czytniki, które to
> potrafią zmierzyć.

Co roku to pokazuje :-) I to bardziej jako ciekawostkę bądź zachętę
dla banków do badań do celów dowodowych (np. ustalenie gdzie
karta mogła być skimowana itp.).

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz