[Karty] data urodzenia jako dodatek

Piotr Stankiewicz karty@listy.icm.edu.pl
Sat, 2 Oct 2004 01:55:26 +0200

>czytam sobie i czytam i nagle widzę, że kanadyjski Desjardins, ze względu
na fraudy, zaczął wymagać potwierdzania
>większych transakcji datą urodzenia

>więcej

>http://www.desjardins.com/fr/a_propos/salle_presse/la_une/communiques/20041
00101.jsp

dziwne strony czytujesz ;) jakies nietutejsze ;)

powazniej - niezbyt podoba mi sie ten pomysl obnizenia kwoty z 1000 dolcow
kanadyjskich na 500 jaka mozna wyciagnac w ciagu dnia w obcym bankomacie,
jesli w ciagu dnia chcesz wyciagnac wiecej niz te marne 500 dolarow (jak
przeliczylem wlasnie jakies 1400 zl) musisz biec do bankomatu Desjardins i
podac dodatkowo swoja date urodzenia

czyli gdybym nagle potrzebowal kupic bilet lotniczy, a terminal u agenta
odmowil dzialania, to niewielkie szanse na znalezienie bankomatu tego
Desjardins, tym bardziej ze jak sie chwala maja ich niecale 3 tysiace, co
jak na tak olbrzymi kraj nie wydaje mi sie duza liczba (chyba ze bilety
lotnicze w Kanadzie sa takie tanie ;)

czy w Kanadzie nie obowiazuje podobnie jak w Stanach (a i niedawno u nas)
ograniczenie odpowiedzialnosci klienta w razie utraty karty itd. - cos mi
sie wydaje, ze robia to glownie dla wlasnej wygody, a nie klientow - albo
tez Kanadyjczycy nie sa wcale tak uczciwym narodem i niezle wykorzystuja
przepisy swojej ustawy

z drugiej strony w tak "ukartowionym" narodzie gotowki pewnie nie uzywa sie
tak czesto - podaja co prawda ze transakcji w sklepach ich kartami jest 400
milionow, a w bankomatach 320 milionow, ale nie ma zadnej informacji na
temat przecietnej sumy takiej operacji tu i tu

tylko patrzec jak u nas pojawia sie podobne ograniczenia - zakladajac sile
nabywcza naszej zlotowki, pewnie kwota wyplaty powinna zostac ograniczona do
jakis 700 zl - swoja droga podoba mi sie "patent inteligo" zakladasz minimum
dwa konta (albo wiecej) i przelewasz z jednego na drugie ile potrzebujesz
tuz przed transakcja np. przez wap, przelew realizowany blyskawicznie

na koniec - czy kanadyjczycy nie biora pod uwage, ze karta jest czesto
kradziona z reszta dokumentow i wowczas ustalenie daty urodzenia na
podstawie prawa jazdy jest proste?