[Karty] Re: citek

Piotr J. Ochwal karty@listy.icm.edu.pl
Sat, 27 Nov 2004 21:47:11 +0100

Sebastian Malarz wrote:
> Niekoniecznie, biorąc uwagę opłaty ponoszone przez klienta za wydanie karty
> debetowej a za wydanie karty kredytowej.

Przypuśćmy, że są porównywalne (jak w Multibanku - tam chyba debetówka
jest nawet tańsza)

> Dodatkowo przy karcie kredytowej można "dorzucić" kilka innych
> miesięcznych opłat

mówimy o Multibanku, w którym NIE MA miesięcznych opłat do żadnej z
tych kart (standardowo)

> Oczywiście klient korzystający z kredytu jest nieporównywalnie zyskowniejszy
> dla banku niż ten, który spłaca zawsze w całości - ale i na takim
> spłacającym zawsze bank zarobi i tak więcej niż na standardowym
> kliencie z kartą debetową.

mówimy o sytuacji następującej:
klient A miesięcznie tłucze kartą debetową, za którą zapłacił 35 zł
(chyba) transakcji na 2000 zł, a klient B miesięcznie tłucze kartą
kredytową, za którą zapłacił 58 zł transakcji również na 2000 zł. Od
zawsze spłaca zadłużenie w całości w terminie.

I teraz proszę o odpowiedź - dlaczego klient A nie może liczyć na
zwrot opłaty za kartę, bo nie rozumiem. Ale ja też truskawki cukrem i
ten tego...