OT [Karty] Re: Document

Michal Tyrala karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 4 May 2004 20:53:20 +0200

On Tue, May 04, 2004 at 08:18:00PM +0200, Adam Płaszczyca wrote:
> A ja pokazuję, że jedna maszyna linuksowa ma o wiele większe pole
> rażenia, niż windowsowa.  Zamiast bawić się w mailwormy na windowsy o
> wiele wydajniej by było takowego wpuścić na linuksa.

Autorzy wirusow jakos maja inne zdanie :)

> Ano dlatego, że zarażenie serwera pocztowego daje dostęp do
> zawirusowywania każdego listu jaki przezeń przechodzi, a także wysyłania
> listów o spreparowanej zawartości.

Przeciez wiekszosc obecnych robakow windowsowych ma wlasny smtp, po co az tak
kombinowac? Zyskaloby się jedynie wieksza baze adresow, ale jak pokazuje
praktyka takie rozproszone dzialanie tez tych adresow ladna ilosc
pozwala wyluskac z roznych miejsc.

> Za to jak liczymy potencjalne skutki zarażenia, to już tak nie jest.

Nie.

W Twoim swiecie nie ma robakow linuksowych, jednak to co laza po sieci
nie uzywaja do dystrybucji siebie poczty, wiec atakujac serwer pocztowy
mozesz dalej miec punkt do potencjalnego zarazania tylko maszyn z W32.
Wiec kod roabaka mysialby byc hybrydowy, musialby niesc soba binarke elf
i exe, a i tak na serwerze non-Linuks się toto zatrzyma. KISS - keep it
stupid simple - teraz lata samo binarium windowsowe i na sile razenie nie
mozna narzekac. :(

> Ależ są. Albański na przykład.

Aha, czyli nawet jak pokazac ze sa to i tak ich nie ma.
Pewnie fajnie jest mieć swój swiat :)

przepraszam, juz nie bede. (innymi słowy, z mojej strony EOT)
--
Michał