OT [Karty] Re: Document

Adam Płaszczyca karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 4 May 2004 13:38:27 +0200 (CEST)

Dnia Tue, 4 May 2004 osoba podpisująca się jako Sebastian Malarz nacisnęła...:

>Nie jestem na bieżąco, ale skoro jest MksVir dla systemów Linux i podobnych
>to znaczy, że jakieś tam wirusy widać muszą być :-)) nawet jeżeli dotyczą
>poczty elektronicznej.

Nie ma. To są antywirusy które wyłapuja windziane wirusy z poczty, bo tą
zazwyczaj czytaja userzy obsruka. Tak samo masz na Novellu i innych
serwerach.
Chodzi o wyłapyawnie wirusów, ale nie ngroźnych dla serwera, a dla
lamera.

>Zresztą tak jak napisałem - wirusy mogą korzystać bądź z luk bezpieczeństwa
>w systemie (które są również w Linuxie) jak i również - głównie ostatnio - z
>nieświadomości samych użytkowników, których coraz większa rzesza
>zaczyna korzystać z tego systemu. Rzesza użytkowników mało świadomych,
>przez których rozprzestrzeniają się różnego rodzaju wirusy pocztowe itp.

Czemu nie korzystają? MOże po prostu dlatego, że tych luk nie ma?

>Więc myśle, że powstanie wirusów pod Linuxa (o ile jeszcze ich nie ma)
>to naprawdę kwestia czasu.

Tą śpiewkę słysze od mniej więcej 10 lat.

--
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688