OT [Karty] Re: Document

Alf/red/ Dziewulski karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 04 May 2004 10:35:36 +0200

Użytkownik darek ciesla napisał:
> Ostatnio publikowano badania jakies niezaleznej agencji.
Pewnie myślisz o raporcie "Is Linux More Secure than Windows?"
(poguglać, na forrester.com trzeba płacić).

 > Wynikalo z
 > nich, ze czas od odkrycia dziury do publikacji latki jest w przypadku
 > Microsofta sporo, krotszy niz w przypadku Linuxa. A liczba wykrywanych
 > dziur jest podobna w obu systemach.
Co o tym sądzą szkalowane firmy, np. tu
http://linuxpr.com/releases/6817.html (i w wielu wielu różnych
miejscach). Np. Paweł Krawczyk (ipsec.pl) opisał to tak:
 > Forrester dzięki oryginalnej metodzie określania ważności błędów i
 > czasu reakcji, doszedł do zaskakujących wniosków - Microsoft wypuszcza
 > poprawki średnio po 25 dniach, a Redhat - po 57 dniach.

i skomentował
 > Są kłamstwa, duże kłamstwa - i statystyki.

Chociaż przyznam, że MS jest coraz szybszy - mimo miesięcznego trybu
wypuszczania łatek (który to tryb czasem omija hi hi).

> Wniosek jest taki, ze latwiej i szybciej lata sie Windows!
Czy ja wiem? Windowsupdate jest OK, ale rhn.redhat.com czy poldek też
nie są od macochy :-)
A i tak problem jest w użytkownikach (windows mniej świadomi),
popularności systemu, i możliwościach destrukcji czy też szybkości
wirusa korzystającego z jakiejś dziury. A może to tylko złośliwość
autorów wirusów, którzy wypuszczają po dwie wersje Sassera dziennie, na
Netsky zabrakło literek, a o epidemiach pingwinowych jakoś nie słychać?
A zapytania php/sql można popsuć niezależnie od systemu/ serwera ;-)

Proponuję jednak EOT. :-]

--
Alf/red/ linuksowiec, ale nie zatwardziały
PS podziwiam tych którzy nadal używają Outluków. Twardzi są.