[Karty] Re: [Karty] Re: [Karty] Re: [Karty] Re: [Kar ty] Re: [Karty] Re: [Karty] Wypłaty za g ranicą z Multibanku

Filip Wyszomirski karty@listy.icm.edu.pl
Wed, 28 Jul 2004 21:48:58 +0200

> masz zestawienie np na http://www.money.pl/pieniadze/banki/pekao/
>
> Pekao SA 3.7464
> Fortis       3.7258
> ING         3.7515
> Nordea     3.7048 - to moj faworyt :-)
> Poza tym w takich bankach jak ING czy PKOBP sa kursy dla dewiz a ty
wybrales
> dla pieniedzy zeby je pograzyc i pokazac wyzszosc BRE Banku
> *** blad ***

Niestety porównanie powyższych kursów (pomijając prowizje i walutę
przeliczeniową) nie dają pełnego obrazu. Zarówno Citi jak i Fortis mają
oddzielną tajną tabelę dla transakcji dokonanych kartą. Kursy te zwykle są
kilkanaście groszy gorsze niż z tabeli walut. W ten sposób bez względu na
to, przez jaką walutę rozliczana jest karta bank nalicza ukrytą prowizję dla
każdej transakcji zagranicznej. Z mojego doświadczenia zwykle transakcje
kartami w BRE (jeszcze dolarowymi) przeliczane dwukrotnie były tańsze niż w
Citi czy Fortisie.

Filip