[Karty] BZ WBK wprowadza standard kart chipowych

Filip Wyszomirski karty@listy.icm.edu.pl
Wed, 21 Jul 2004 21:45:33 +0200

> Czy taka karta chipowa przy placeniu nia w sklepie wymaga wklepania PIN
czy
> np moze tylko zrobic autoryzację i wydrukować slipa na podpis?
> Prawde mowiac wolę karty z podpisem niz wklepywać w sklepach PIN - zbyt
> latwo taki PIN podejżeć, kamery są przecież ustawiane właśnie na kasy.
>    Ponieważ pasek za łatwo podrobić a chipow na razie nie podrabiają to
> jestsem za chipem ale z podpisem a nie z PINem - o ile sie tak da :-)
> *** blad ***

Technicznie nie stanowi to problemu. To bank ustala (na karcie) dozwolone
sposoby autoryzacji transakcji. Co więcej można ustalić kilka możliwych
sposobów autoryzacji w zależności od możliwości technicznych. Np. na
początku wymagana jest autoryzacja przez PIN. Jeśli nie jest możliwe jej
uzyskanie (np. terminal nie ma pin padu) to dozwolona jest autoryzacja przez
podpis. Aczkolwiek nie wiem czy można spodziewać się, że którys bank na to
się zdecyduje. Mam wrażenie, że uznaje się autoryzacje PINem za
bezpieczniejszą oraz bardziej niezaprzeczalną. W Wielkiej Brytanii były
wdrażane karty chipowe z możliwością podpisu. Po ok. roku banki wycofały się
z tego i zaczęly wprowadzać obowiązkowy PIN (program PIN@POS).

Filip