[Karty] Re: BZ WBK wprowadza standard kart chipowych

Grzegorz Podsiadło karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 8 Jul 2004 19:58:48 +0200

Hello Roman,

> Można też tak zrobić, że gdy nie zadziała PIN w karcie, to nastąpi
> połączenie do CA i weryfikacja PIN-em bankowym, a potem korekta tego
> zapisanego w karcie. (Specjalnie unikam frazy "na karcie".)
> (Przyznam jednak, że bywa, że wolne płacenie nie jest takie złe, bo jest czas
> na popakowanie wszystkiego w reklamówki i powkładanie do wózka. ;)

A ja się spytam tak: czemu PIN ? Jest to rozwiązanie i niewygodne, i
niebezpieczne - głównie z powodu formy wprowadzania pinu. I czemu
offline ? Przy obecnej infrastrukturze telekomunikacyjnej autoryzacja
on-line w ciągu max kilku sekund nie powinna być problemem.

--
empeg