[Karty] Re: BZ WBK wprowadza standard kart chipowych

Krzysztof Kowalski karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 8 Jul 2004 18:37:17 +0200

> Niższe koszty ze względu na to, że wiekszość klientów jednak zignoruje
> utrudnienie związane ze zmianą PIN-u wyłącznie w bankomacie, mogąc
> w zamian mieć dużo szybsze płacenie w kasie.
> Można też tak zrobić, że gdy nie zadziała PIN w karcie, to nastąpi
> połączenie do CA i weryfikacja PIN-em bankowym, a potem korekta tego
> zapisanego w karcie. (Specjalnie unikam frazy "na karcie".)

Tak, tylko którego wtedy użyć? I to nie jest wcale takie proste. Bo jeśli
klient zmieni PIN przez telefon to będzie oczekiwał, że tak włąśnie karta
się "dogada" z bankiem. Ale jeśli złodziej albo współmałżonek zmieni
klientowi PIN to klient będzie oburzony, że jak to - co za okropny bank
"wprowadziłem zły PIN a mimo to transakcja przeszła".
Poza tym nie wyobrażam sobie wdrażania jakiś dwóch wariantów! Te kartą są ze
zmienianym PINem a te bez. Bueeeee... :))))

pzdr
Krzysiek