[Karty] Re: [Karty] Re: [Karty] Re: Jak naprawdę d ziała Air Polonia czyli układy, układziki, prywata (Życie)

Piotr J. Ochwal karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 1 Jul 2004 13:35:21 +0200

Adam Płaszczyca wrote:
> A płaciłes usługodawcy, prawda?

Adasiu Drogi...

Zrozum wreszcie, że karta płatnicza jest instrumentem płatniczym
umożliwiającym unieważnienie FAKTU DOKONANIA PŁATNOŚCI "tzw.
transakcji płatniczej" zgodnie z ustawą oraz zgodnie z postanowieniami
regulaminu korzystania z karty. Takiej możliwości nie daje zapłata
gotówką, czekiem czy przelewem. Skoro karta daje mi taką możliwość, to
chcę z niej skorzystać.

Per analogiam - zapłaciłem za telefon poleceniem zapłaty (kolejny
"instrument płatniczy" umożliwiający unieważnienie transakcji). Po 20
dniach zauważyłem, że rachunek jednak był zawyżony. Zgłaszam więc do
mojego banku oświadczenie woli UNIEWAŻNIAJĄCE dokonaną TRANSAKCJĘ
PŁATNICZĄ i dalej mnie już nie interesuje, jak banki i mój wierzyciel
się rozliczą ze sobą. A jeśli mój wierzyciel obciążający mnie
transakcjami PZ przypadkiem ogłosi upadłość, to też problem ma
obsługujący go bank, a nie ja, ani mój bank.