[Karty] Re: [Karty] Na prze³omie roku tr ansakcje internetowe na stronie LOT-u nie by³y dobrze zabezpieczone

Wojtek Piêcek karty@listy.icm.edu.pl
Sat, 24 Jan 2004 20:10:27 +0100

Sat, 24 Jan 2004 18:36:46 +0100, Roman Habrat pisze:

> Pewnie intencj± LOT-u by³o to, by ca³o¶æ wprowadzania danych (bilet,
> osoba, karta) by³a na jednej stronie (formatce). Ogromne mnóstwo firm
> tak robi, bo to spore u³atwienie dla klientów, których (jak siê okazuje
> bardzo wielu) parali¿uje konieczno¶æ wykonywania zakupów w wielu krokach,
> na kilku do¶æ ró¿ni±cych siê stronach.

No to pewnie przy 3d ju¿ nigdy nic nie kupi±. Swoj± drog± ciekawe jak mog±
prowadziæ samochód ...

> Tak przy okazji, to znam wielu ludzi, pos³uguj±cych siê komputerem nawet
> w domu, których wystraszy³ trud i znój zapisania siê na interesuj±ca ich
> liste dyskusyjn±, a to dlatego, ¿e trzeba by³o (1) wej¶c na okre¶lon± stronê,
> (2) podaæ tam swój e-mail i nacisn±æ 'wy¶lij', (3) poczekaæ na e-mail
> weryfikacyjny i (4) na niego odpowiedzieæ.

Zupe³nie bezinteresownie mogê:

a) daæ Ci/wskazanej osobie prawa ownera listy ¿eby¶ zobaczy³ ile spamu
chodzi
b) wy³±czyæ ten strasznie skomplikowany mechanizm (dodam, ¿e je¶li kto¶
__chce__ popisaæ sobie, to wystarczy do mnie lub pjo napisaæ maila,
zapisujemy od rêki).

Ja takich argumentów nie przyjmujê do wiadomo¶ci.

> Mo¿e to te¿ klucz do odpowiedzi na pytanie dlaczego wiecej ludzi ma
> magnetowidy ni¿ pralki automatyczne. Do 'video' wystarczy wsadziæ kasetê
> z wypo¿yczalni i ona sama startuje, a pralkê trzeba umieæ nastawiæ...

To po co kupuj± magnetowidy, kiedy¶ (ba, wci±¿ s± jeszcze
tzw. odtwarzacze). Nawet tañsze ...

> Jak kto¶ bêdzie organizowa³ sprzeda¿ przez internet niech to ma na uwadze.

Wiesz, mimo wszystko, to pewien poziom wiedzy od osób z którymi cz³owiek sie
kontaktuje to by siê przyda³. A i zdolno¶æ s³owa pisanego wsród
potencjalnych kleintów to jest duu¿y plus. [1]

Footnotes:
[1]  zapraszam do www.fbo.com.au na swoisty 'enrollment' karty do p³acenia -
¿eby w³±czyæ tê mo¿liwo¶æ w dinersie, musia³em na wyci±g czekaæ, ca³y
miesi±c. A jako¶ konsekwentnie siê tego trzymaj±, mimo protestów i to do¶æ
zasadnych.

--
Wojtek

Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE  0D92 710B EC75 46F2 0982
PGP Public Key available at http://www.keyserver.com
                      or as http://www.pingwin.waw.pl/~woju/public_key.pgp