[Karty] Re: [Karty] Re: [Karty] Re: [Karty] Re: [Karty] specjalne narzędzia oceny DC

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 6 Jan 2004 00:26:32 +0100

> Nie wiem na ile się pomylę w swoim rozumowaniu, ale coś mi się wydaje,
> że winna jest tu pewna umowa między jednym z wydawców a jednym z
> centrów autoryzacyjnych, która coś-tam komuś-tam uniemożliwia.

Nie wiem na ilę się mylę, to każdą umowę można renegocjować, czy wręcz
wypowiedzieć. Tajemnicą poliszynela jest, że PolCard SA ma takową umowę
z Dinersem, choć prawdę mówiąc nie wiadomo (a przynajmniej ja nie wiem)
jakie zapisano w niej warunki - muszą być chyba dość interesujące, że Diners
zamiast umowę renegocjować/wypowiedzieć woli akceptować sytuację, w której
traci rynek w Polsce (poprzez małą sieć akceptacji) a co za tym idzie nie
osiąga
nawet 1/4 takiego dochodu (bazuję na udziale w rynku PolCard SA) jaki mógłby
osiągnąć - zarówno obrotem, jak i w innej płaszczyźnie - liczbą kart (a
dochody
z opłat za wydanie karty też nie należą do najmniejszych).

Reasumujac - mnie się wydaje (mogę się mylić), że obecna sytuacja jest
wynikiem nie tyle samej umowy Dinersa z PolCardem, co raczej niechęci
Dinersa do zmiany tej sytuacji. Może faktycznie treść i warunki tej umowy
uzasadniają dla Diners takie a nie inne działanie?

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz