[Karty] Re: [Karty] Re: POchwała dla PKO BP i Mult iBanku ? ;)

Wojtek Frabinski karty@listy.icm.edu.pl
Sun, 4 Jan 2004 19:10:43 +0100

Saturday, January 3, 2004, 9:17:55 PM, you wrote:

PJO> Widzisz... A ja w umowie mam napisane, że nie wolno mi przyjmować kart
PJO> uszkodzonych (np. złamanych czy przeciętych). A karta Virgin Banku
PJO> jest na mur-beton przecięta :))))

Tak jak kazda inna karta - cieta w procesie produkcji, tylko do troche
innego ksztaltu :D.
Nie wiem jak skonstruowane dokladnie sa obecne regulacje Polcardu dla marczantow
ale z tego co napisales powyzej nie wynika, zeby takie karty mialy
byc nieakceptowane. Uszkodone przeciez nie sa - tak zostaly
wyprodukowane. Inna sprawa to skad ma merczant o tym wiedziec.

PJO> Zresztą jak już wspominałem tu na grupie - któregoś dnia zadzwoniłem
PJO> sobie do PolCardu i powiedziałem, że mam klienta z kartą, która
PJO> wygląda, że ma obcięty jeden z rogów. PolCard rozkazał, żeby nie
PJO> akceptować :)

Jak tylko takie karty zaczna pojawiac sie w Polsce w praktyce (a nie
tylko sporadycznie albo w naszych grupowych rozwazaniach) na pewno problem zostanie
zauwazony przez akłajerów.
Co do kart z zaokraglonym rogiem to mysle, ze powinno to nastapic niedlugo
bo juz  calkiem sporo zagranicznych bankow wydaje takie karty - jako
MasterCardy mc^2 - kilka przykladow:

http://www.bii.co.id/personal/cc/mc2_e.asp
http://www.sky.com/skynews/article/0,,31500-12770016,00.html
http://www.dbs.com/cards/mc2/